Ridecamp 2008 ?

Sv: Ridecamp 2008 ?

den var bättre när den var på fler dagar...och i mellan Sverige...
men okey..vi kan tänka oss att åka längre med fler träningsdagar..inte för två dagar..

fast för min del blir det bara några minuter från stallet där jag ska stå när Ride Campen kommer att vara.. :banana:
Fast jag kommer i alla fall inte vara med om det bara är två dagar... Här är det Allt eller Inget som gäller... ;)

hej lois :D jag vet inte jag tror man kan det , har inte riktig koll men mamma hade hittat "proppen" till ridecamp så jagvet ite ;)

det är onödigt att dela upp det och när man var på thf så funkade det alldeles utmärkt när dom deladeupp i två grupper med olika svårighetsgrad :P

Det är bättre om isåfall att dom gör ett fyradagars läger för ungdom & ett för vuxna för om det är bara två dagar åker jag inte ner :S

Förlåt!
Jovisst är det SQHA som får arrangemanget genom AQHA, men SQHA har valt att dela ut det till olika sökande och denna gång föll valet på WRIS.

Och givetvis behöver man inte vara medlem i WRIS för att vara med.
Det är AQHA och SQHA men klubben står som arrangör precis som Timrå klubben gjode de två föregående åren.:idea:

Ridecampen har ju gjorts i flera år och därmed haft flera olika upplägg.
Första gången gjordes den som en gemensam clinic i 3½ dag och sista 1½ dagen var folk för trötta för att överhuvudtaget lära nåt.
Varför man delade upp det året efter. Och så har det varit fram till att Timrå tog över. D

eltagande var också lite lägre i Timrå varför det var lättare att göra det gemensamt än i två delar. Man kan ju erbjuda fler deltagare plats om man delar upp det på två.

Uppdelningen har inte varit som inom AQHA att du räknas som vuxen bara för att du fyllt 20!
Man har haft det öppet om man ville var med på ungdomsclinicen eller vuxen upp till 25 har jag för mig.;)

Men det kanske är bättre att ha fyra dagar för alla och sedan dela upp det, jag är bara osäker på om folk och hästar ORKAR hålla på i 4 dagar:eek:

när det var i timrå var det väldigt mkt information på samma gång! allt skulle ju hinnas med! en dag red vi tex 3ggr, vilket är lite mkt, om det skulle vara dex 4dagar kan man göra så att det inte är lika intensivt, tex showmanship ett pass istället för ridning osv.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 753
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 352
Senast: Lady_S
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
739
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka