Ridbilder!!

Sv: Ridbilder!!

*lånar*

%7B52a476c1-e6bc-4102-80df-40422b4b52a7%7D.jpg

Eitill tölt

Mörk bild, men det ska föreställa öppna...

Kort tölt

Ökad tölt

På nergång

Senast ändrad av en moderator:

Här kommer en fin bild från VM för Islandshästar. Sigurdur Sigurdarson och Silfurtoppur tränar inför onsdagens uttagningstävling.
wsilfurtoppur.jpg

sambaengi skrev:
Och man skall vara känslosam tycker jag! Det är ju levande varelser vi håller på med! Har aldrig förstått de som byter ridhäst som andra byter bil. Man gör ju inte så med hundar, varför gör man så med hästar?

Precis så tycker jag också! När jag köpte min islänning frågade jag ägaren varför hon skulle sälja. Jag vill ha en westernhäst i stället, svarade hon då. Jag är kanske lite dum, men hade jag velat prova på westernridning så hade jag "gjort" min nuvarande häst till westernhäst i stället för att köpa ny :D!!

thattur skrev:
Här kommer en fin bild från VM för Islandshästar. Sigurdur Sigurdarson och Silfurtoppur tränar inför onsdagens uttagningstävling.
wsilfurtoppur.jpg

Läcker häst!!!! :d

Jag håller med, man får faktiskt vara känslosam! Men ibland får man ju lite pikar för det ;) Men vem bryr sig!
Jag har också alltid tänkt att det måste vara otroligt svårt att hålla på och byta häst hela tiden. Men tydligen är det inte så för alla för då skulle de nog inte göra det... Om man verkligen älskar en häst och känner att man hör ihop - varför sälja?

equitouch: Ja, han är allt en drömhäst! :love: Åtminstone min! :)
Snagget: Tack, det ska jag säga till honom! :D :)

Jenny_ skrev:

En till ryttare som jag tycker ser ut att var på rätt väg i sin ridning. Bra sits. Nu måste jag fråga vad du rider i för sadel. Behöver du dra bak dina skänklar eller hamnar de naturligt så här? Sitter stigläderfästet relativt långt bak och i lodlinjen för din sits? Det ser ut som om du hade en sadel som gynnade en bra sits också så man måste ju fråga!

Bytt användarnamn om du undrar ;)

Men iaf, tackar så hemskt mycket för dina kommentarer! Det värmer ska du veta :)
Sadeln jag rider i på dom tre nedersta bilderna där man ser sitsen bäst är en Kentaur Kari sadel, innan red jag i en Piet Hoyos som inte alls låg bra på hästen så i vintras bytte vi, efter tre månaders leveranstid så kom dom äntligen ( jag hade då fått rida barbacka i tre månader, en upplevelse och kanske en andledning till min goda sits? :D )
Ken Tauren är iallafall utformad av en ngn dansk veterinär och islandsryttare, och gör så att man kommer väldigt nära hästen rygg (bred kanal) och känner alla rörelser väldigt bra!
Älskar den verkligen och hästen verkar göra det lika så, för varje gång man sitter upp i den känner man hur han liksom försöker möta upp sadeln med ryggen, häftig känsla! :love:
Vet inte riktigt vad den gör för sitsen om det är den som hjälpt mej också, men jag tycker iallafall att den inte skjälper (stava?) den iaf ;)

Det glädjer mig att se positiva ungdomar som rider med hästen och inte mot den, inga nosar som pekar i skyn. Tycker sådant skall uppmuntras. Dock allting kan bli bättre. Skulle gärna se att du kunde sänka dina händer och att hästen fortfarande bar sig ändå. Bara ett tips i all välmening. Jag låter inte mina hästar ta stöd utan gör korta förhållningar så fort de försöker gå ned och rider på lös tygel (menar inte lång). Då måste hästen bära sig själv och kan inte ta stöd fram, varför den också måste plocka med sig bakdelen. Nu tror jag inte du har så mycket i handen men, så du får bara ta det som ett tips i all välmening. Annars ser det bra ut som sagt. Ingen är ju perfekt! Låter intressant med sadeln! Ja barbackaridningen har säkert förbättrat din sits men sadeln främjar att du behåller den! Låter som en mycket intressant sadel då din häst verkar ha en rätt kort rygg men verkar trivas med den. Vet du möjligen hur lång den är? Var hittar man sadeln?

Medveten om min händer också, jobbar fortfarande på dom, men det är rätt svårt när man inte rider för tränare så ofta. Men jag försöker ändå.
Vet inte exakt hur lång sadeln är men den iaf 17,5 i sätet ;)
Vet att Agersta säljer den, fast det var inte därifrån vi köpte den.
Om du ska på VM så har dom säkert med sig den och du kan se den där i deras monter.

Jag vet! islandshästen rids av min syster där och hon brukar vara spänd när hon rider och håller lite hårt. har försökt förklara det för henne.

och min häst är inte helt inriden och jag höll på att trilla av så jag var tvungen att sakta in henne och hon gapar när man tar i henne.

Kolla liiite längre ner . där står anledningen . + mina islandsbilder. :smirk:

hahaha förlåt. jag kan inte se bilderna, men nu kom jag på att hästen står stilla på det övre kortet, på det gapande kortet! men där gnäggade hon på kompisarna dom står i en hage rakt fram på den vägen vi står på där. Jösses jösses

Vilken underbar häst, fin vindótt! Vill du berätta om stam, bedömning mm? Gärna till mailen... Mvh :bow:

thattur skrev:
wsilfurtoppur.jpg

Otroligt läcker häst, synd att han redan är såld :smirk:

Liknande trådar

Hundhälsa Har en tik och en hane sedan några år tillbaka. Ikväll lyckades de smita ihop och para sig! De hade precis lugnat ner sig lite, i en...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: lilstar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
356
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat