Ridbilder!!

Sv: Ridbilder!!

Här är två bilder från Island, förra sommaren. Inga ridbilder men fina ändå. britis
cf249033.jpg

ledarhästen

PICT1968.jpg

vi vilar lunch

Det här är den ridbild på mig o Andi som jag är mest stolt över.
slalom1.jpg

O så bjuder vi på en till, o det behövs inte klagomål på sitsen- jag vet att den inte är exemplarisk.
solnedgang_b.jpg

Och min kompis Sofia- som här syns på sin allra första ridtur nånsin.
fintsofia.jpg

Oh jäkar också! :eek:

Jag laddade upp fel bilder i fel tråd!!

här är mina bilder ju!!
Hästen heter Góffi Från Kråksmåla

heh,_gulligt.jpg

Strand_goffi.jpg

TArstig_goffi.jpg

Lindha_hoppa.jpg

Bara att suga åt sig! Även om din häst inte går helt perfekt så syns det att du rider honom bakifrån och att han arbetar rätt med rygg och rumpa och verkligen samlar sig. Antar att du använder sisten mycket och inte har så mycket i handen för han ser inte framtung ut och ingen nos som pekar i luften ellertappad bakdel, som är så vanligt på många islandsridbilder! Du är på rätt väg däremot! Bilden med den samlade tölten ser mycket bra ut! Den tycker jag du skall rama in på väggen!

Senast ändrad av en moderator:

Tack, verkligen jättekul att höra!! :) Bra att veta att man är på rätt väg!
Nej, jag har inte mycket i handen, det stämmer! Han är väldigt mjuk och fin!
Vad roligt att du gillade kort tölt-bilden! :) Ja jag ska nog ta och rama in den! Får skriva ut den på foto-papper så blir det fint :D
Tack så jättemycket för dina kommentarer!

Filippan skrev:
Tack, verkligen jättekul att höra!! :) Bra att veta att man är på rätt väg!
Nej, jag har inte mycket i handen, det stämmer! Han är väldigt mjuk och fin!
Vad roligt att du gillade kort tölt-bilden! :) Ja jag ska nog ta och rama in den! Får skriva ut den på foto-papper så blir det fint :D
Tack så jättemycket för dina kommentarer!

Bara att gratulera till att ha hittat HÄSTEN som passar dig som handen i handsken! Jag vet hur det är att ha en sådan häst och njut av honom för det är få förunnat att få en sådan häst! Han ser ut att ha självbärighet, vara lättsamlad, lättriden och harmonisk, bara man behandlar honom mjukt och vänligt. Jag tycker hela ekipaget utstrålar mjukhet och glädje istället för hård kamp som tyvärr kan vara vanligt. Stämmer det? Har ni ett så mjukt och nära förhållande till varandra? Om det är så så sälj aldrig den hästen för att skaffa "något bättre". Det är kamratskapen, upplevelsen, harmonin och samspelet som är det viktigaste, inte tävlingsresultat och höga lyft, men har man tur så sammanfaller det. Vad har han för stam?

Ja, jag känner också att han och jag verkligen passar ihop! :) Vad roligt att du säger det! Jag har hört det från andra också. Jag säljer honom ALDRIG!! Han ska alltid stanna hos mig. Om jag bara kan ha EN häst så ska det vara han, inget tvivel om saken.
Ja, jag skulle vilja säga att vi har ett sådant förhållande! Vi förstår liksom varandra... Om jag får "skryta" lite så tycker jag att det där om mjukhet och lätthet stämmer också! :D Han är verkligen perfekt för mig! Det kände jag direkt... :) Han betyder väldigt mycket för mig... Har ändå "bara" haft honom i 1 ½ år. Men han är mycket speciell... :love:
Han är e. Ótur 1050 frá Sauðárkróki och ue. Ófeigur 818 frá Hvanneyri.
Tack än en gång för dina snälla kommentarer, blir verkligen glad!!! :bow:

Jag blir glad att höra att du har ett sådant förhållande till din häst och att du är så nöjd med honom. Det var något med utstrålningen hos er båda i bilderna som gjorde att jag misstänkte att ni hade en sådan kontakt. Jag önskar er båda allt gott och lycka till i fortsättningen! Hoppas du får ha glädje av honom länge, länge. Jag har haft en sådan häst som sagt, men tyvärr blev vår tid alltför kort och han blev inte 7 år, men jag är oerhört tacksam för att jag haft honom och glad när jag ser andra som har en sådan närhet till sin häst! Han betydde oerhört mycket för mig också. Det är honom du ser på mitt avatar härintill. Nu har jag ändå tur för jag har en son och barnbarn efter honom så han lever kvar hos mig.

Kram Anette

Tack så jättemycket! :bow:
Vad roligt att det syns på bilderna! :) :) Så härligt att höra!
Hemskt tråkigt att du var tvungen att mista din älskade häst så tidigt :cry: :( Kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas... Han ser otroligt fin ut på din bild!! Vilken tur att du har avkommor kvar efter honom, det måste betyda mycket! Jag tycker nästan att det är synd att Kurt inte är ett sto (eller hingst...) för jag hade gärna haft avkommor efter honom. Han har ju bra stam, fin färg och hyfsat fina gångarter ;) Men främst för hans personlighet... :love: Man är ju lite känslosam ;)

sambaengi skrev:
Den där Húni ser jättefin ut! Skulle jag velat haft! Ser ut som en både stor och stark häst, men din mamma är kanske liten?

mamma är liten hon ja, men hästen är ganska stark ändå, dock inte så kraftig som den ser ut o vara... men fin färg =)

Boerperd skrev:
Bilden med hästen som blickar ut över fjället borde du skicka in för tryck i Islandshästen. bästa bilden jag har sett på länge!!!!!!!!!! :love:

okej, min pappa som är fotograf tyckte om den också... =)

OlleAtlas skrev:
Men så FINA bilder! Den ena finare än den andra. Avundsjuk är bara förnamnet, fanken vad härligt. Vi tänker åka nästa år, var ni nöjda med arrangören? Har du lust att PMa var ni red och vad du tyckte?

En grön OlleAtlas

vi hade det jätte bra! vi åkte med eldhästar genom vulkan resor. men vi red på gården skalakot och på deras hästar med deras guider osv. (www.skalakot.com) vi red turen till Thorsmörk (nationalparken). Det var kanonbra, 4 dagars ridning, en bra första turdå man inte var van vid att rida 4-6 timmar per dag i 4 dagar... vi fick kanonbra mat och bra ställen att sova på med dusch m.m. på alla ställen. vart hade ni tänkt åka?

Pellan skrev:
Oj, vilka bilder. Jag är inte alls avis. :angel: Har bara velat åka på sådana resor i flera år..Vill ännu mera nu efter dina bilder. :love:

det kan jag tänka mig. det var helt underbart! så får du tillfälle att åka dit så ska du absolut göra det, ett minne för livet!

Filippan skrev:
Tack så jättemycket! :bow:
Vad roligt att det syns på bilderna! :) :) Så härligt att höra!
Hemskt tråkigt att du var tvungen att mista din älskade häst så tidigt :cry: :( Kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas... Han ser otroligt fin ut på din bild!! Vilken tur att du har avkommor kvar efter honom, det måste betyda mycket! Jag tycker nästan att det är synd att Kurt inte är ett sto (eller hingst...) för jag hade gärna haft avkommor efter honom. Han har ju bra stam, fin färg och hyfsat fina gångarter ;) Men främst för hans personlighet... :love: Man är ju lite känslosam ;)

Och man skall vara känslosam tycker jag! Det är ju levande varelser vi håller på med! Har aldrig förstått de som byter ridhäst som andra byter bil. Man gör ju inte så med hundar, varför gör man så med hästar? Jag hoppas i alla fall att du får ha din häst i många år. Jag kunde inte heller föreställa mig att vara utan min häst men livet går vidare, dock, jag tappade stinget i ridningen rejält och letar efter HÄSTEN som jag får samma känsla med igen. Jag hoppas den finns bland mina unghästar. Jag är glad jag i alla fall hade fler hästar. Vet inte om jag orkat fortsätta med hästar annars. Ta tillvara tiden med de ni älskar. Man har varandra till låns på kortare eller längre sikt och man vet aldrig hur lång den tiden blir!

denna hade jag velat ha, gud så snygg, precis min drömhäst med färg o allt :love: :love: :love:
DSC_1587.jpg

Liknande trådar

Hundhälsa Har en tik och en hane sedan några år tillbaka. Ikväll lyckades de smita ihop och para sig! De hade precis lugnat ner sig lite, i en...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: lilstar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
356
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka