Ridbaneregler. Överdriver jag?

Sv: Ridbaneregler. Överdriver jag?

Så de släpar ut och in grejorna för att retas eller?

Kan du inte alls tänka dig att alla inte har samma åsikter om vad som är i vägen eller inte?

När jag rider så är det mesta helt okej, men vid tömkörning gillar jag bara bommar typ exakt där jag vill ha dem och allt vad hinderstöd heter är i vägen. Fast det är kanske inte tillåtet att tömköra?

Nej hindret står inte alltid där. Det hade jag ställt upp för att använda nästa ridpass. Detta stod skrivet så att ingen missuppfattning skulle ske.

Det är väl en del som kommer utifrån som rider på ridbanan? Går de alltid in i stallet och kollar på anslagstavlan? Finns det inte möjlighet att förmedla budskapet ute vid banan?

De är inte ivägen. Jag rider alltid mina dressyrpass med dessa på banan. De kan användas i dressyrträningen om man vill, men annars är det ju bara att strunta i dem. Igår var vi flera som dressyrade samtidigt och inte var de ivägen då.

Jag vet ju ingenting om deras hästar, men jag har en bomrädd häst och för oss hade de nog varit i vägen om jag inte vill ägna passet åt att vänja henne vid bommar. Framför allt förr, nu har det blivit bättre så hon kan skilja på att de är där och att hon ska över dem. ;) Men för några år sen hade jag inte avslappnat kunna rida runt/förbi dem och då hade jag nog hellre flyttat på dem vissa gånger.

Jag tycker dina regler är helt ok, men förstår att det blir problem just vad gäller krattningen. Gråzoner är liksom gjorda för att skapa problem!
För vem var den där sista som red som gjorde att "nybörjarspåret" verkligen trädde fram? Och är det dennes skyldighet att kratta och inte de första fem som red där utan att spåret egentligen blev så framträdande?
Nu syftar jag inte till rejälare spår som blir när någon t ex longerat eller löshoppat - då är det mer självklart. Och vem bedömer när spåren är djupa eller inte, vart drar man gränsen? Vi har alla olika smärttrösklar (jämför städning hemma).
Det blir lite som sopning av sadelkammaren i ett kollektivstall, vem är det som jämt går in med skitiga skor och höboss och borde sopa egentligen? Eller är det alla som bidrar med lite så att ett roterande schema vore smartare och det enda som fungerar egentligen även om det kanske inte är 100% rättvist?

Tror att du, för att lösa ovan problem, behöver instifta ett roterande schema för krattning bland alla användare alternativt göra det själv och höja avgiften för att låna banan.

Allt som inte är en gråzon, t ex mocka skit, låta utrustning som står där vara kvar osv är enklare regler att följa. Dessa regler är inte en bedömningsfråga.
Tror liksom de andra att ett bortplockat hinder förmodligen slank iväg för att man tror att ngn glömt det och vill vara hjälpsam.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 982
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka