Ridande barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ridande barn

Här är min tjej med sin medryttarponny, en förvuxen shettis på 33 år!

Hon har tyvärr inte västen på sig, det blir så bylsigt med vinterkläder och västen :o .

e1.jpg
 
Sv: Ridande barn

Min tös (6 år) har väst, hjälm, riktiga ridskor och säkerhets stigbyglar, känns säkrare för min skull då hon brukar följa med när stalltjejen rider ut.
Här efter en maskeradhoppning då västen fick sitta över den vackra princessklänningen.
minitru.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Ridande barn

Appropå säkerhetsstigbyglar, vi har helt slutna stigbyglar till barnet aå att fötterna inte kan gå igenom och fastna.
 
Sv: Ridande barn

Tja, jag har ju bara ett väsentligt större barn att bidra med men utrustningen är på plats!

159050314QMCPTP_ph.jpg
 
Sv: Ridande barn

alazzi skrev:
Appropå säkerhetsstigbyglar, vi har helt slutna stigbyglar till barnet aå att fötterna inte kan gå igenom och fastna.

Säkerhetsstigbyglar gör just det, ser till att man INTE gider igenom och fastnar. Skulle man trilla av, är de antingen formade för att foten inte ska fastan eller med ett gummiband som släpper om det läggs för mkt tyngd på det.

Med gummiband:
510040.jpg


Med form:
510057.jpg
 
Sv: Ridande barn

Jo, jag vet mycket väl hur engelska säkerhetsstigbyglar ser ut;) Men om du tittar på bilden så ser du att hästen har en westernsadel. Då passar det inte med engelska stigbyglar, hur säkra de än är.

Det finns dessutom slutna stigbyglar för engelska sadlar, ännu säkrare.

0002928.JPG
 
Sv: Ridande barn

Jo, jag misstänkte det. Förstod efteråt att jag hade skrivt så att man kan missförstå;)
 
Sv: Ridande barn

Jag måste ju få visa min duktiga dotter:love: Igår var sista lektionen för terminen och då hoppade de. Hindren var inte så höga precis, men tjejerna är nybörjare allihop (2:a terminen) och min dotter är yngst med sina 4 år.

100_0829.jpg


När lektionen var slut ville hon hoppa mer så jag fick lova att vi skulle träna lite hoppning hemma i sommar:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 877
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: Modest
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 705
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp