M
minnisjasmin
Nu är det så att i stallet där jag har min häst så finns det 5 hästar + min. 2 av dem är stallägarens och 1 en av hennes kompisar. Och sen de två sista är en hon känner som har dem där. Ena är en "ridhäst" fast den kanske rids några gånger per månad och den andra är en shettis.
Nu till saken, shettisen så då den kom till stallet för ca 1 månad sen hade väldigt svår fång och kunde inte gå nå bra, och nu så har det blivit bättre iallafall, shettisen är också kanske dräktigt. Så den och ridhästen har en skötare som kommer nån gång i månaden och sköter och idag, så hade hon med sin kompis och skötaren red på ridhästen och kompoisen på shettisen.
Både jag och stallägaren tyckte det var hemskt att då den stackars shettisen med fång blev riden. Själv skulle jag aldrig rida en häst med fång tills den var helt bra :s
så vad tycker ni, skulle ni rida en shettis med fång som redan går dåligt?
egentligen har jag inget med detta att göra men jag tycker ändå det är hemskt
Nu till saken, shettisen så då den kom till stallet för ca 1 månad sen hade väldigt svår fång och kunde inte gå nå bra, och nu så har det blivit bättre iallafall, shettisen är också kanske dräktigt. Så den och ridhästen har en skötare som kommer nån gång i månaden och sköter och idag, så hade hon med sin kompis och skötaren red på ridhästen och kompoisen på shettisen.
Både jag och stallägaren tyckte det var hemskt att då den stackars shettisen med fång blev riden. Själv skulle jag aldrig rida en häst med fång tills den var helt bra :s
så vad tycker ni, skulle ni rida en shettis med fång som redan går dåligt?
egentligen har jag inget med detta att göra men jag tycker ändå det är hemskt