Rida shettis med fång?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare minnisjasmin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 838
M

minnisjasmin

Nu är det så att i stallet där jag har min häst så finns det 5 hästar + min. 2 av dem är stallägarens och 1 en av hennes kompisar. Och sen de två sista är en hon känner som har dem där. Ena är en "ridhäst" fast den kanske rids några gånger per månad och den andra är en shettis.

Nu till saken, shettisen så då den kom till stallet för ca 1 månad sen hade väldigt svår fång och kunde inte gå nå bra, och nu så har det blivit bättre iallafall, shettisen är också kanske dräktigt. Så den och ridhästen har en skötare som kommer nån gång i månaden och sköter och idag, så hade hon med sin kompis och skötaren red på ridhästen och kompoisen på shettisen.

Både jag och stallägaren tyckte det var hemskt att då den stackars shettisen med fång blev riden. Själv skulle jag aldrig rida en häst med fång tills den var helt bra :s

så vad tycker ni, skulle ni rida en shettis med fång som redan går dåligt?

egentligen har jag inget med detta att göra men jag tycker ändå det är hemskt

Sv: Rida shettis med fång?

Varför sa inte du och ägaren till de som red hästarna?

varken jag eller hon var just då i stallet, jag var hemma och fick veta det av en kompis och stallägaren så var inte heller hemma tror jag

aha, på så vis :) men självklart är de fel att rida en häst med fång + att den var dräktig så borde de ha blivit ännu tyngre för de stackars små hovarna. Beroende på hur länge den har varit dräktig.
Hoppas de där tjejerna fick sig en utskällning, rida en häst med svår fång är djurplågeri!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 441
Senast: Stergo
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 458
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 334
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka