CoNo
Trådstartare
Sv: Rida med halsring
Okej ;P
Okej ;P
^Haha^... då blir jag väl bara sågad..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
^Haha^... då blir jag väl bara sågad..
(Tror att tråden får flyttas , va ? Kom på det efter att jag skrivit)
HejHej !
Jag har precis börjat rida min ponny med halsring . Det går jättebra i alla gångarter , kan stanna , volta , rygga lite smått , öka länga m.m.m. Dock har jag inte testat utanför padock .
Men , jag undrar hur man ska få hästen i form med en sån ? Har ju sett att det går , men om ni hade tips på nån bok eller förslag på hur man ska bygga upp muskulatur .
MVH
Norah
Så här skuttar jag runt med mitt hbl sto. Om hästen lyssnar för en framåtdrivande/sidförande skänkel och en förhållande sits så kommer formen naturligt när hästen är ordentligt lösgjord precis som vid ridning med träns. Sväng, flytta lite, sitt till lite halvhalter osv så kommer hästen i balans. Lycka till!
Hur gör du för att träna hästen?
förstå att den ska lyssna på sitsen och sånt? -vissa hästar verkar ha lärt sig att inte göra det...eller också är jag bara väldigt dålig på sitshjälper..
Jag vet inte om jag gjort på rätt sätt , men det funkade ju för mej
Jag red en hel vinter med långa tyglar och tvingade min skötare , och alla andra som hade att göra med hästen , att rida så också . Jag red bara barbacka och tränade lite på att han skulle lyssna på tryck på halsen och vikthjälper . Sedan sa min kompis "jo prova nu !" när jag hade en grimma runt halsen , också med en gång kunde jag volta , galoppera osv . Självklart är olika hästar olika att lära in , jag vet inte om det inte hade behövts att rida så länge med långa tyglar , menmen . Senare provade min kompis på sin häst , och hon hade sadel så tog hon ett rep runt halsen och kunde från första början volta , rygga ..