Rida 2½ mil?

N

nässla

Nu när jag flyttat till nytt stall kommer jag att ha möjlighet att rida min häst till betet efter fina skogsvägar utan trafik.
Men, hur pass tränad häst behöver man för att orka med en sträcka på 2½ mil (inga större höjdskillnader utan ganska flackt)? Hur lång tid kan man räkna med att det tar?
Det går ju i och för sig att transportera hästen till betet, men det skulle vara roligt att ta sig dit för egen hov :)

Sv: Rida 2½ mil?

För den sträckan krävs ingen speciell träning mer än att du har ridit din häst hyfsat regelbundet. Det kanske tar 3-4 timmar i ett tempo av mkt skritt och end el trav o galopp.:rofl:

Åh, vad härligt att kunna rida till betet :)

Medisen har betet precis utanför stallet, så dit leds dem.

Vi har också bete vid stallet, men jag planerar att ha min häst hemma på torpet (sommarstugan) i sommar, bara jag hittar något sällskap till henne.
Och det vore ju kul att kunna rida dit :)

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 425
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 424
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 282
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 621
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"