S

swanpis

tjo! :)

jag har nu fått upp ögonen för denna minst sagt undliga (syftar på färgen) kaninras.

men hittar inte mycket fakta om den osv.

någon som har en eller vet lite om dom, temperament osv?

picture.aspx

Mvh Freddie:bump:

Sv: Rex Satin

Färgen är väl wiener tror jag, och den är väl inte godkänd vad jag vet (vita fläckar slumpis över kroppen).

Satinrex är inte heller någon godkänd ras.

Det är alltså blandraser med icke godkänd färg. Finns ett annat forum med kanin-tema där uppfödaren diskuterats livligt.

Sv: Rex Satin

Det är ingen underlig kaninras alls, utan en helt vanlig dvärgvädur (dock troligen inte renrasiga) med rex- och satinpäls. :P
Precis som gadriel säger så är den wienertecknad, vilket innebär att den inte är godkänd för utställning.

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 083
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 751
Senast: SiZo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25