Sv: Retro (50-70-tal)
Nu blir det bilder, jag hoppas ni står ut med dassiga mobilbilder och halvstökig lägenhet
Mitt och sambons hem är en salig röra och blandning mellan gammalt ärvt, ikea och loppis. Tyvärr har jag ruskigt dålig koll på vad som är "närifrån", kanske borde läsa på lite mer, men det mesta brukar omnämnas som just "retro" på nätet, inte så lätt med andra ord.. Och frågar jag mamma och pappa så minns inte de heller
Ett urval av det som kan kvala in på det efterfrågade kommer här. Alla bilder är klickbara!
Vardagsrumsbord i teak(faner), ursprungligen mina morföräldrars. Lite naggat och slitet eftersom mina föräldrar (som förvisso aldrig slänger något, men därmed inte sagt att det tas omhand på bästa sätt) lät det stå i ett fuktigt garage under(!) lite utemöbler ett par år...
Blomsterbord string/teak. Väldigt praktiskt när fönsterbänkarna inte räcker till
Golvlampa
Original stringhylla med furuhyllplan. Skall finnas fler delar i mina föräldrars garage, men har inte orkat leta
Kanske kvalar lilla lampan in också, fast skärmen är superful (ska bytas) och jag vet inget om den - köpt på loppis.
fortsättning följer...