Det blir nog helt fel håll tyvärrAttans Kör du rv 26 och har möjlighet att slänga av lite vilt får du gärna hojta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blir nog helt fel håll tyvärrAttans Kör du rv 26 och har möjlighet att slänga av lite vilt får du gärna hojta
Det blir nog helt fel håll tyvärr
Förstår att du menar väl, men vi har uppenbarligen olika inställningar till när man skall börja lägga grunden för valpen. Min erfarenhet och teoretiska kunskap gör att jag väljer att börja tidigt, med belöningsbaserad träning utan krav. Jag tänker att vi kan vila oss på att vi har olika syn på saker och båda gör vad de själva anser vara bäst för våra hundar utifrån deras behov och personligheter.
20-19-19-19-12, dvs 89p och en fjärdeplats med samma poäng som trean på dagens WT. Bästa lilla hund!
20-19-19-19-12, dvs 89p och en fjärdeplats med samma poäng som trean på dagens WT. Bästa lilla hund!
Grattis
Snygga poäng, grattis!!
Har fått en helt annan hund dessa dagar på lägret. I vanliga fall måste jag busa upp henne och peppa på träning. Nu måste jag lära mig lugna ner i stället. Tänk vad instinkter och att få göra det hon är avlad till kan påverka!
Hon har bra fart ut och duktig på att leta om hon inte hittar dummyn direkt. Men vill sen inte bli av med den och kommer inte ända in. Men vi har fått bra träningstips kring detta. Och tre av tränarna har sagt att jag har en bra hund! Superkul!
Så nu ska matte lära sig apportering. Steg ett blir att hitta tränare och träningsgäng på hyfsat nära håll.
Och läsa om denna tråden när jag har tid, nu när jag bättre förstår vad ni skriver om ☺.
Vad roligt @Silver Girl !
Visst är det häftigt med instinkter och hur mycket de bara kan enbart pga att de är en retriever? Så coolt!
De allra allra flesta utställningsavlade har ju ändå apporteringen i sig (iaf hos Golden) så oftast tror jag det mest handlar om ägarens ointresse. Sen är dom ju inte alls lika uthålliga och ”enkla” att jobba med (på gott och ont) som jaktavlade såklart men dom kan ju (det är iaf min erfarenhet)Jag trodde inte hon skulle vara så taggad och intresserad. Hon kommet ju (vad jag vet) från rena utställningslinjer. Men det finns uppenbarligen där ändå.
Strikt all jaktträning enligt Jaktförordning (1987:905) §16 - annars gäller 16 § första stycket lagen (2007:1150) om tillsyn över hundar och katter.Läste om hela tråden igår och en sak fastnade som jag måste fråga om. Någon (kommer inte ihåg vem och orkar inte leta) skrev att all jaktträning måste ha godkännande av markägaren. Gäller det bara när man tränar med vilt och skott? Eller även träning med bara dummies?
Läste om hela tråden igår och en sak fastnade som jag måste fråga om. Någon (kommer inte ihåg vem och orkar inte leta) skrev att all jaktträning måste ha godkännande av markägaren. Gäller det bara när man tränar med vilt och skott? Eller även träning med bara dummies?