Restaurangtips Malmö

Snubbelfot

Trådstartare
Tar tacksamt emot restaurangtips helt nära Malmö Opera / Triangeln... gärna italienskt men kvalitet är egentligen viktigare än genre. :)
 
Två italienare:

Epicuré på Gustav Adolfs torg var bra den gången jag besökte dem. En bit från operan i och för sig men inte värre än att det går att promenera.

Di Penco ligger precis bredvid operan. Jag har ätit lunch där och den är jättebra.

Annars älskar jag Bastard. Maten är fantastisk, ni kommer inte att bli besvikna. Ni bör boka bord med god framförhållning.
 
Två italienare:

Epicuré på Gustav Adolfs torg var bra den gången jag besökte dem. En bit från operan i och för sig men inte värre än att det går att promenera.

Di Penco ligger precis bredvid operan. Jag har ätit lunch där och den är jättebra.

Annars älskar jag Bastard. Maten är fantastisk, ni kommer inte att bli besvikna. Ni bör boka bord med god framförhållning.

Håller med om dessa tips också! Epicuré har jag bara lunchat på iofs.
Bastard åt jag på förra veckan :d

edit: kom på Ciao också, Friisgatan. Supergod pizza och pasta!
 
Di Penco blev ett bra val.
Snabb och trevlig personal, enkla men riktigt goda rätter (antipasti, pasta och pizza), och väldigt rimligt prisläge.
Entrén till den fönsterlösa men överraskande trivsamma källarlokalen signalerade dock mer swingersklubb än restaurang. :)
 
Di Penco blev ett bra val.
Snabb och trevlig personal, enkla men riktigt goda rätter (antipasti, pasta och pizza), och väldigt rimligt prisläge.
Entrén till den fönsterlösa men överraskande trivsamma källarlokalen signalerade dock mer swingersklubb än restaurang. :)
Ja man måste veta vart man ska om man ska dit ;) På sommaren har de uteservering så då ser det lite mer restaurangigt ut. Men det är som bra restauranger i Italien, det syns inte utanpå :)
 

Liknande trådar

Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 197
Senast: sjoberga
·
Mat Hallå alla Malmökännare! Var kan en äta en god middag tidigt på kvällen, någorlunda nära stationen? Gärna något lugnt ställe, ska...
Svar
2
· Visningar
380
Senast: Kaching
·
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
232
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 497
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp