Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns ju en hel massa bra, men Teatern är flera ställen på samma plats. Annars kan jag som glutenintolerant tipsa om Vapiano som finns i skrapan på Götgatan (har glutenfritt sortiment nu). Är ni däremot sugna på lite bättre sushi tror jag Ljunggrens som också ligger på Götgatan, men i början av den. Det är jättegott men inte jättebilligt.Ska titta på Green Day när de spelar om några veckor, jag och @fryckan skulle behöva något trevligt ställe att äta innan.
Kan bli så att en glutenintolerant hänger på så inget pasta-pizza ställe då det försvårar en hel del.
Fanns över 300 ställen när jag söker så tänkte fråga här istället
Så tänkte jag, för globenområdet är mest deprimerande.,Ska det vara nära-nära som i gångavstånd till Globen? Annars når ni ju södermalm och de centrala delarna på bara några få minuter med tunnelbanan
Det får gärna vara inom gångavstånd från Globen om du inte känner till nån super- restaurang, då är jag öppen för detSka det vara nära-nära som i gångavstånd till Globen? Annars når ni ju södermalm och de centrala delarna på bara några få minuter med tunnelbanan
Alltså, tanken på tunnelbanan ger mig ångestDet får gärna vara inom gångavstånd från Globen om du inte känner till nån super- restaurang, då är jag öppen för det
Vad jag vet finns där en thai, en odefinierat "asiatisk" (med sushi bl a) precis vid bron, aningen längre bort finns en indisk och en kinesisk. Vore kul om det fanns en vietnamesisk, men kanske är det någon av de här du minns? Är det länge sedan så gissar jag att det är thai som du tänker på. Indiern är ganska ny (knappt ett år gammal tror jag), kinesen har funnits i 2-3 år.Minns att det finns en trevlig, vad jag vill minnas är en, vietnamesisk restaurang i bostadsområdet vid tvärbanan vid Globen.
Minns inte mer än så, är länge sedan jag var där, men vill minnas att maten var mycket trevlig. Går säkert att hitta men en snabb sökning, som jag själv just nu inte orkar göra.
Då vill jag tipsa om Gossip som ligger på söder. Bengalisk mat som är helt fantastisk. Beroende på väder och ambition kan man absolut knata till Globen därifrån, annars är det 5 minuter med tunnelbanan.Det får gärna vara inom gångavstånd från Globen om du inte känner till nån super- restaurang, då är jag öppen för det
Kan hålla med om att de flesta ställena kanske inte är så jätteroliga. Men man skulle kunna tolka ditt svar som att det är ont om restauranger i och kring Globen. Det kan jag inte hålla med om. Räknar man in Gullmarsplan så finns det säkert 20-30 ställen av varierande stuk att äta på. Det som saknas är främst "bättre" ställen, dit räknas nog bara hotellets restaurang och kanske ett par till.Då vill jag tipsa om Gossip som ligger på söder. Bengalisk mat som är helt fantastisk. Beroende på väder och ambition kan man absolut knata till Globen därifrån, annars är det 5 minuter med tunnelbanan.
Annars Vapiano i Skrapan om man vill ha det lite billigare.
Just Globenområdet är väldigt skralt vad gäller mat. Finns ett O'Learys, McDonalds och kanske nåt annat som inte är att hänga i granen.
Alltså, tanken på tunnelbanan ger mig ångestDet får gärna vara inom gångavstånd från Globen om du inte känner till nån super- restaurang, då är jag öppen för det
Va? Ska de till Göteborg i sommar? Varnärhur?OT men åh vad härligt med Green Day! Jag såg dem 2005 och tyckte att de var fantastiska på scen. Sådan energi! Funderar på att se dem i Göteborg i sommar också men har inte tagit tag i att fixa biljetter
21 juni spelar de på slottsskogsvallenVa? Ska de till Göteborg i sommar? Varnärhur?
Ooooh!!21 juni spelar de på slottsskogsvallen
Ska titta på Green Day när de spelar om några veckor, jag och @fryckan skulle behöva något trevligt ställe att äta innan.
Kan bli så att en glutenintolerant hänger på så inget pasta-pizza ställe då det försvårar en hel del.
Fanns över 300 ställen när jag söker så tänkte fråga här istället