Restaurang nära globen

dender

Trådstartare
Ska titta på Green Day när de spelar om några veckor, jag och @fryckan skulle behöva något trevligt ställe att äta innan.
Kan bli så att en glutenintolerant hänger på så inget pasta-pizza ställe då det försvårar en hel del.
Fanns över 300 ställen när jag söker så tänkte fråga här istället :D

Ska titta på Green Day när de spelar om några veckor, jag och @fryckan skulle behöva något trevligt ställe att äta innan.
Kan bli så att en glutenintolerant hänger på så inget pasta-pizza ställe då det försvårar en hel del.
Det finns ju en hel massa bra, men Teatern är flera ställen på samma plats. Annars kan jag som glutenintolerant tipsa om Vapiano som finns i skrapan på Götgatan (har glutenfritt sortiment nu). Är ni däremot sugna på lite bättre sushi tror jag Ljunggrens som också ligger på Götgatan, men i början av den. Det är jättegott men inte jättebilligt.

Minns att det finns en trevlig, vad jag vill minnas är en, vietnamesisk restaurang i bostadsområdet vid tvärbanan vid Globen.
Minns inte mer än så, är länge sedan jag var där, men vill minnas att maten var mycket trevlig. Går säkert att hitta men en snabb sökning, som jag själv just nu inte orkar göra.

Ska det vara nära-nära som i gångavstånd till Globen? Annars når ni ju södermalm och de centrala delarna på bara några få minuter med tunnelbanan :)

Ska det vara nära-nära som i gångavstånd till Globen? Annars når ni ju södermalm och de centrala delarna på bara några få minuter med tunnelbanan :)
Det får gärna vara inom gångavstånd från Globen :) om du inte känner till nån super- restaurang, då är jag öppen för det ;)

Äter lunch i Globenområdet flers gånger i veckan. Mina tips utgår därför mest från deras "dagmat". Det finns många restauranger i området, men de flesta är lite trista (eller så är det för att jag äter där för ofta).
Bäst är restaurangen i hotellet, finns även en som heter Boston Grill inne i "12" (under Tele2 Arena) som är ganska bra. En av Stockholms bästa kinesrestauranger, Peony, finns på andra sidan tunnelbanan/tvärbanan (Skulptörvägen). Men obs att den inte alls serverar den typ av mat som brukar serveras på kinakrogar i Sverige. Är man sugen på att prova något annorlunda finns även en georgisk restaurang Tbilisi, inte så långt bort, på Olaus Magnus väg i kanten av Hammarbyområdet lite nordost om Globen på andra sidan Nynäsvägen (ta tunnelbanan till Gullmarsplan eller Skärmarbrink, tar 10-15 min att gå till Globen).
Jag kan inte rekommendera någon av thai-krogarna i området (oavsett sida av tunnelbanan).

Minns att det finns en trevlig, vad jag vill minnas är en, vietnamesisk restaurang i bostadsområdet vid tvärbanan vid Globen.
Minns inte mer än så, är länge sedan jag var där, men vill minnas att maten var mycket trevlig. Går säkert att hitta men en snabb sökning, som jag själv just nu inte orkar göra.
Vad jag vet finns där en thai, en odefinierat "asiatisk" (med sushi bl a) precis vid bron, aningen längre bort finns en indisk och en kinesisk. Vore kul om det fanns en vietnamesisk, men kanske är det någon av de här du minns? Är det länge sedan så gissar jag att det är thai som du tänker på. Indiern är ganska ny (knappt ett år gammal tror jag), kinesen har funnits i 2-3 år.

Det får gärna vara inom gångavstånd från Globen :) om du inte känner till nån super- restaurang, då är jag öppen för det ;)
Då vill jag tipsa om Gossip som ligger på söder. Bengalisk mat som är helt fantastisk. Beroende på väder och ambition kan man absolut knata till Globen därifrån, annars är det 5 minuter med tunnelbanan.
Annars Vapiano i Skrapan om man vill ha det lite billigare.
Just Globenområdet är väldigt skralt vad gäller mat. Finns ett O'Learys, McDonalds och kanske nåt annat som inte är att hänga i granen.

Då vill jag tipsa om Gossip som ligger på söder. Bengalisk mat som är helt fantastisk. Beroende på väder och ambition kan man absolut knata till Globen därifrån, annars är det 5 minuter med tunnelbanan.
Annars Vapiano i Skrapan om man vill ha det lite billigare.
Just Globenområdet är väldigt skralt vad gäller mat. Finns ett O'Learys, McDonalds och kanske nåt annat som inte är att hänga i granen.
Kan hålla med om att de flesta ställena kanske inte är så jätteroliga. Men man skulle kunna tolka ditt svar som att det är ont om restauranger i och kring Globen. Det kan jag inte hålla med om. Räknar man in Gullmarsplan så finns det säkert 20-30 ställen av varierande stuk att äta på. Det som saknas är främst "bättre" ställen, dit räknas nog bara hotellets restaurang och kanske ett par till.

OT men åh vad härligt med Green Day! Jag såg dem 2005 och tyckte att de var fantastiska på scen. Sådan energi! Funderar på att se dem i Göteborg i sommar också men har inte tagit tag i att fixa biljetter :)

OT men åh vad härligt med Green Day! Jag såg dem 2005 och tyckte att de var fantastiska på scen. Sådan energi! Funderar på att se dem i Göteborg i sommar också men har inte tagit tag i att fixa biljetter :)
Va? Ska de till Göteborg i sommar?:banana: Varnärhur?

Restaurangen på Quality Hotel Globe var OK. Lite väl höga priser, men bra mat.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 638
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Mat Jag vill börja med att den här tråden har inte med mina kollegor att göra och deras gränslösa kommentarer. Jag undanber mig därför alla...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka