Men nu handlar ju tråden främst om just semesterresor.
Hur tänker du att ex bekämpning av fattigdom (ett av dina egna exempel) kräver fortsatta semesterresor?
Turism är stora inkomstkällor. Exempelvis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men nu handlar ju tråden främst om just semesterresor.
Hur tänker du att ex bekämpning av fattigdom (ett av dina egna exempel) kräver fortsatta semesterresor?
Och hur ska hållbart resande se ut rent konkret? Vi har ju inte ens speciellt många miljöbilar i trafik?
Men det kommer ju ta tid att ta fram vad jag förstår?Flyg på förnybara bränslen.
Helt nya sätt som Hyperloop.
Tåg .
Men det kommer ju ta tid att ta fram vad jag förstår?
Vi är inte där idag?
Jag har absolut inte något problem med resande i sig. Dvs kan man få fram transportmedel som inte påfrestar miljön.
Jag har nog en mer pessimistisk syn än vad du har. Jag tror resande får underordnas betydelse när det handlar om överlevnad. När det handlar om att även vi i Sverige i framtiden kommer ha ont om mat och ont om resurser och ska försörja en betydligt större befolkning.Tiden beror starkt på efterfrågan . Blir det dyrt att flyga fossilt går det fortare. Det är möjligt att vi temporärt får ta stryk med ett mindre resande, särskilt semesterresande, men min åsikt är att det inte får bli ett mål att minimera den globala rörligheten för människor. Då är vi på fel väg.
Min erfarenhet är att tar betydligt längre än ett par veckor att förstå kulturen och variationen i ett nytt land. Ofta är det rätt fel och ytligt med det där första intrycket. Jag tycker jag lär mig fortfarande t.ex. trots 3.5 år här
Vissa jag känner verkar aldrig utveckla någon förståelse dock, trots massor av år utomlandsMen då brukar det finnas någon sorts övertro att ens egen kultur och sätt att göra saker på är helt förträfflig och utklassar precis alla andra.
Turism är stora inkomstkällor. Exempelvis.