Resor och samvete

Men det kommer ju ta tid att ta fram vad jag förstår?
Vi är inte där idag?
Jag har absolut inte något problem med resande i sig. Dvs kan man få fram transportmedel som inte påfrestar miljön.

Tiden beror starkt på efterfrågan . Blir det dyrt att flyga fossilt går det fortare. Det är möjligt att vi temporärt får ta stryk med ett mindre resande, särskilt semesterresande, men min åsikt är att det inte får bli ett mål att minimera den globala rörligheten för människor. Då är vi på fel väg.

Tiden beror starkt på efterfrågan . Blir det dyrt att flyga fossilt går det fortare. Det är möjligt att vi temporärt får ta stryk med ett mindre resande, särskilt semesterresande, men min åsikt är att det inte får bli ett mål att minimera den globala rörligheten för människor. Då är vi på fel väg.
Jag har nog en mer pessimistisk syn än vad du har. Jag tror resande får underordnas betydelse när det handlar om överlevnad. När det handlar om att även vi i Sverige i framtiden kommer ha ont om mat och ont om resurser och ska försörja en betydligt större befolkning.

Min erfarenhet är att tar betydligt längre än ett par veckor att förstå kulturen och variationen i ett nytt land. Ofta är det rätt fel och ytligt med det där första intrycket. Jag tycker jag lär mig fortfarande t.ex. trots 3.5 år här :)

Vissa jag känner verkar aldrig utveckla någon förståelse dock, trots massor av år utomlands :meh: Men då brukar det finnas någon sorts övertro att ens egen kultur och sätt att göra saker på är helt förträfflig och utklassar precis alla andra.

YES! Precis det har.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 542
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 967
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 397
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 539
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka