Totalt anekdotisk bevisföring.
Min familj och en del jag känner har i princip bara haft problem när Goldcar varit inblandade. Bara en sådan sak som att bilbarnstolarna var i en helt annan del av flygplatsen mot för var bilarna stod och att de stängde för utlämning av bilbarnstolar vid typ klockan 22, fast folk kommer ju med flyg dygnet runt (och vi kom sent). Min karl och svåger fick först tjata sig till att ens få de stolar vi betalat för, fick två som var trasiga, gick tillbaka och då krävde de att själva få välja stolar. De som jobbade där ville nog bara gå hem och släppte in karln och svågern. Samtliga bilbarnstolar låg i en hög på golvet och de fick leta bra länge innan de hittade två som verkade hela. Den grejen allena gör att jag aldrig kommer att hyra från dem igen, även om allt annat varit toppen.
När vi lämnade igen bilarna försökte de behålla flera tusen kronor av depositionen för de påstod att bilen inte var tankad vid återlämning. Vi hade två bilar, tankade exakt samtidigt, men den ena menade de inte var tankad. Kvittot från tankningen fanns dock kvar och där stod ju tidpunkten som var kanske en kvart innan bilen lämnades in. Då skulle de bara behålla hälften så många tusenlappar för att täcka administrativa kostnader. Vet inte exakt vem som blev arg på vem där, men till slut - efter några månader - kom hela depositionen tillbaka.
Just det där med depositionskrångel vet jag många som haft, att de är inkonsekventa med hur mycket deposition de kräver, att de inte betalar tillbaka, hänvisar till bankavgifter, administrativa kostnader, påstår att kunden haft sönder AC:n osv osv. Skulle kunna skriva spaltmeter om det här.
Men det är ju som med allt annat; det handlar mycket om vem man får prata med, hur bra man är att stå på sig (jag har en svärmor som ingen ställer sig på, annars vettetusan vad mer de lurat på oss), kanske vilket bolag man flyger med, vilken flygplats det gäller osv osv. Få företag är ju helt homogena vad gäller rutiner, kundservice och sådana saker. Det torde ju jag veta som jobbade med service och support i många år, det finns alltid kunder som upplever företaget i fråga som djävulen själv och vissa som, faktiskt, blir behandlade som skit.