Resetråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Konferens tiden närmar sig och då hemsidan iför ansökningar om Visa till USA ligger nere för underhåll undrar jag om någon vet hur mycket ett visa dit kostar? Hur krångligt brukar det vara att få?
Och ansök om dit ESTA på deras egen hemsida, INTE på nån annan sida som påstår sig vara hjälpsamma och som tar $80 för den lilla tjänsten.....
 
Tack för tipset! Kikade lite snabbt på Tui och det verkar vara precis vad vi letar efter. De skriver om en badbåt till ön Sveti Nikola, hur lång tid tar den båtresan?
Typ fem minuter. Max. Ön ligger bara några hundra meter från småbåtshamnen där det regelbundet går en båt till Sveti Nikola.

Vill man vara lite äventyrlig och hinna med flera länder på semestern kan man ta båt till Venedig (2,5 timme) eller hyra bil och åka till Slovenien, tar ca 1,5h till gränsen från Poreč :) Slovenien är superfint också! Rekommenderar Postojnagrottan om man tycker sånt är intressant.
 
Har idag hamnat i Indien/New Delhi.... Blir överraskad då hotellet (Radisson Blu) är helt torrlagt. Det starkaste att svalka sig med i värmen man kan få är KAFFE...
Indiska Supreme Court har nämligen förbjudit all alkoholhantering inom en radie av 500 m från en motorväg.... Ingen reklam, inga sprit/ölstånd, ingen försäljning över huvudtaget.... hehe.... jag som sett fram mot en öl efter min korta promenad i värmen.....
 
Har idag hamnat i Indien/New Delhi.... Blir överraskad då hotellet (Radisson Blu) är helt torrlagt. Det starkaste att svalka sig med i värmen man kan få är KAFFE...
Indiska Supreme Court har nämligen förbjudit all alkoholhantering inom en radie av 500 m från en motorväg.... Ingen reklam, inga sprit/ölstånd, ingen försäljning över huvudtaget.... hehe.... jag som sett fram mot en öl efter min korta promenad i värmen.....
Gå ut och köp en lime soda istället. Det godaste du kan dricka i Indien.
 
Nu är äntligen sommarsemestern i Toscana bokad! Det blir flyg till Pisa, övernattning i Lucca och sen vidare till ön Elba, där vi ska bo 4 nätter i Marina di Campo och tre nätter i Porto Azzurro. Sen över till fastlandet igen med två övernattningar i medeltidsstaden Montepulciano, två nätter i Siena och två nätter i Florens. Just nu snöar det på tvären här, så det längtas kraftigt, kan jag säga.:love:
 
Har idag hamnat i Indien/New Delhi.... Blir överraskad då hotellet (Radisson Blu) är helt torrlagt. Det starkaste att svalka sig med i värmen man kan få är KAFFE...
Indiska Supreme Court har nämligen förbjudit all alkoholhantering inom en radie av 500 m från en motorväg.... Ingen reklam, inga sprit/ölstånd, ingen försäljning över huvudtaget.... hehe.... jag som sett fram mot en öl efter min korta promenad i värmen.....
Men en så lustig lag!
 
Jag och min sambo har blivit kära i några olika hotell, någon som känner till dessa och kan hjälpa oss välja?! Alla resor hamnar kring 30 tusen och hotellen är "kända" för att man ofta åker på bröllopsresa dit vilket passar oss perfekt då vi vill ha det romantiskt och lugnt med varandra! :love:

White Palace Grecotel Luxury Resort :love:

Akti Palace Hotel

Solimar Aquamarine

Sensimar Sea Breeze by Atlantica

Sheraton Rhodes Resort

Esperos Village

Hotel Aquila porto Rethymno

Alila Exclusive resort & spa mitsis Hotel

Elysium Resort & spa


:D
 
Alila Exclusive resort & spa mitsis Hotel

Alila är verkligen superfint, enligt mig finaste hotellet på Rhodos. Fantastisk mat och stor variation på både restauranger och snack bars. Flera temarestauranger som behöver bokas i förväg, buffé som inte behöver bokas. Fräscha rum, jättefint poolområde och nära till stranden. Enda nackdelen är att det inte är ett adults only utan det finns barn. Det är däremot så pass stort att man oftast kan undvika dom.

Edit: superfint spa också! Och väldigt trevlig personal!
 
Alila är verkligen superfint, enligt mig finaste hotellet på Rhodos. Fantastisk mat och stor variation på både restauranger och snack bars. Flera temarestauranger som behöver bokas i förväg, buffé som inte behöver bokas. Fräscha rum, jättefint poolområde och nära till stranden. Enda nackdelen är att det inte är ett adults only utan det finns barn. Det är däremot så pass stort att man oftast kan undvika dom.

Edit: superfint spa också! Och väldigt trevlig personal!

Åh tusen tack! :)
 
På torsdag blir det en 4-dagars resa till Hannover, fredag förmiddag är vikt åt Landesgestüt Celle :)
Var där förra sommaren men då var hela anläggningen i karantän pga smittsam sjukdom, så jag var då bara inne i ett av hingst-stallen och fick inte komma för nära hingstarna.
 
Vad gör man med en heldag i Genève? Jag ska dit på konferens nästa vecka och kommer att ha fredagen fri. Tips på sevärdheter, restauranger, fina parker?
 
Vad gör man med en heldag i Genève? Jag ska dit på konferens nästa vecka och kommer att ha fredagen fri. Tips på sevärdheter, restauranger, fina parker?
Det finns sjukt trevliga barer längs med sjön, bara att gå ut och sätta sig på nåt bra ställe. Det lär ju vara varmt och skönt och trevligt! Jag bodde precis mellan stationen och sjön och brukade gå som hemifrån mig, upp till sjön och sen höger längs med sjön. De bästa ställena låg när man knatat en liten bit ditåt.

Mitt kontor låg precis vid FN som faktiskt är rätt imponerande. Så det kanske kan vara kul att se :). Jag gillade också att ta en båttur på sjön eller promenera runt sjön eller i gamla stan. När jag bodde där fanns det schyssta creperier lite varstans i gamla stan.

Genève är himla trevligt :).
 
Något jag borde se i Madrid om jag får någon tid över efter jobb? :)
Jag hade knatat till Barrio de las letras eller la latina eller Malasaña och satt mig på nån trevlig bar och bara hängt. Finns riktigt schyssta hak särskilt i Malasaña. Mercado de San Miguel är SUPERTREVLIGT om du vill äta och dricka gott, eller så kan man hänga i Retiro. På gran via finns det en roof top bar med urcool utsikt och goda GTs men jag är osäker på om den är öppen nu.

Om du gillar konst så gå på el Prado eller besök slottet som är jättevackert inuti. Runt Opera finns många bra restauranger också, dock inte lika billigt som i exempelvis Malasaña.

Hojta om du undrar nåt, har rätt bra koll på Madrid :).
 
Jag hade knatat till Barrio de las letras eller la latina eller Malasaña och satt mig på nån trevlig bar och bara hängt. Finns riktigt schyssta hak särskilt i Malasaña. Mercado de San Miguel är SUPERTREVLIGT om du vill äta och dricka gott, eller så kan man hänga i Retiro. På gran via finns det en roof top bar med urcool utsikt och goda GTs men jag är osäker på om den är öppen nu.

Om du gillar konst så gå på el Prado eller besök slottet som är jättevackert inuti. Runt Opera finns många bra restauranger också, dock inte lika billigt som i exempelvis Malasaña.

Hojta om du undrar nåt, har rätt bra koll på Madrid :).
:bow: Tack så mycket för tipsen! Hoppas verkligen jag får lite tid att kolla in dem :)
 
Det finns sjukt trevliga barer längs med sjön, bara att gå ut och sätta sig på nåt bra ställe. Det lär ju vara varmt och skönt och trevligt! Jag bodde precis mellan stationen och sjön och brukade gå som hemifrån mig, upp till sjön och sen höger längs med sjön. De bästa ställena låg när man knatat en liten bit ditåt.

Mitt kontor låg precis vid FN som faktiskt är rätt imponerande. Så det kanske kan vara kul att se :). Jag gillade också att ta en båttur på sjön eller promenera runt sjön eller i gamla stan. När jag bodde där fanns det schyssta creperier lite varstans i gamla stan.

Genève är himla trevligt :).
Kanon, tusen tack! Jag gillar både båtar, drinkar och crêpes, så det ska nog bli bra det här! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
820
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Myzan87
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 693
Senast: gammalek
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp