R
Raderad medlem 6459
Kanon, tusen tack! Jag gillar både båtar, drinkar och crêpes, så det ska nog bli bra det här!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanon, tusen tack! Jag gillar både båtar, drinkar och crêpes, så det ska nog bli bra det här!![]()
vet ej gärna 2 troligtvis bara jag.Sol, bad, värme, storstad, 1 vecka, 1 person?
Lissabon? Varmt, storstad med goda möjligheter för sol och bad. God mat. Trevlig stad med väldigt avspänd stämning, många fina hus. Budgeten bör inte vara ett problem för två veckor.vet ej gärna 2 troligtvis bara jag.
Beirut!!Tecknen tyder på att jag kanske blir BJUDEN på en liten tripp om en månad. Det står mellan Krakow, Rom och BEIRUT!!
Jag hoppas på Beirut, men blir ju glad oavsett.
Beirut! Jag spricker nästan när jag tänker på det!
Jag vill också åka till Beirut! Vi ordnar en Buke-resa.Beirut!!
Jag har bara tillbringat en dag där men nån gång ska jag tillbaka!
Jag med! Marocko står på min att göra lista!Jag vill också åka till Beirut! Vi ordnar en Buke-resa.
För övrigt vill jag åka till Marrakesh. Det har jag velat länge, men nu har de dessutom fått en ny galoppbana så nu måste jag verkligen dit!
Inte varit, men villÄr det någon som varit på svalbard?
Jag har haft föreställningen att det är svindyrt eftersom det är långt bort, glesbefolkat och man behöver guide med sig ut. Men det visade sig att man på sommaren kunde gå en 4 dagars vandringstur i grupp med ett överkomligt pris. Dessutom kan man tälta på en campingplats nära longyearbyn för att ha råd med ett par dagar till. (Fricampa gör man inte!)
Dilemmt är att jag har varit sugen på att få med sambon till en riktig vinter.
Norrsken skoter och hundsläde osv jag har bara gjort det en gång men det var fantastiskt! Jag är lite sugen på att prova turråkningsskidor med jag har knappt stått på skidor alls och inte heller sambon.
Men på vintern är nog Svalbard för dyrt...
Sen är jag rätt otippat lite fascinerand av att prova någon extrem storstad med massa höga skyskrapor. Att stå på typ 67nde våningen och titta ut. Men då får jag nog åka på egen hand. Finns det någonstans spännande som man kan åka till på typ 4-6 dagar i vinter? Jag lider konstant brist på semesterdagar![]()
Det blev Rom. Men det är verkligen inte att förakta. Beirut gick inte att få till med flygresorna den här gången.Beirut!!
Jag har bara tillbringat en dag där men nån gång ska jag tillbaka!
Nej jag förstår det, jag gjorde en snabbkoll och det verkar bara som om direktflygen kommer igång om en månad och då bara två (?) dagar/vecka.Det blev Rom. Men det är verkligen inte att förakta. Beirut gick inte att få till med flygresorna den här gången.
Ja, och då är ändå Arlanda väldigt mycket bättre än Landvetter. Just för flygen hade Köpenhamn eller Stockholm verkligen varit att föredra som bostadsort!Nej jag förstår det, jag gjorde en snabbkoll och det verkar bara som om direktflygen kommer igång om en månad och då bara två (?) dagar/vecka.
Det här kommer ju låta märkligt men jag är superexalterad över att åka på "semester" till Sverige tillsammans med min pv
Det roliga är att han aldrig varit utanför Australien förut, alltså aldrig varit på en internationell flygplats, aldrig druckit "gratis" ombord på ett flygplan, aldrig flugit längre än 6h osv osv...
Nu ska vi till Sverige i juli, han har skaffat sitt första PASS!
Det är så mycket roliga frågor som kommer upp i och med detta och både jag och andra vänner försöker besvara och ge råd till honom.
Absolut ALLA säger till honom att välja ett säte närmast gången medan jag ALLTID väljer fönsterplats. Han tänker nämligen INTE sova för han vill vara vaken och utnyttja den fria alkoholen samt vill han inte missa "en sekund" av resan. Mycket gulligt i teorin men i praktiken betyder det att jag kommer ta fönsterplats och somna, han kommer sitta och supa sig full och vi kommer ha en stackars random människa mellan oss i mittensätet
Jag försöker förklara för honom att det händer inte så mycket på dom 8 timmarna i mitten på ett 11-timmarsflyg men han har bestämt sig att vara vaken
Saken är den att vi har TVÅ stycken 11-timmarsflyg så jag gissar han kommer sova på det andra flyget
I Sverige då förutom träffa min familj och vänner så har jag tänkt ta med honom ut i skogen och plocka svamp (nej B, det är INTE "magic mushrooms" you idiot), meta abborre, självplock jordgubbar, visa min hemstad samt åka in en dag till Stockholm. Ev. gå lite på Skansen för att visa lite svensk historia. Men jag ber för vackert väder i hela juli tack så mycket![]()
Jag gillar dina semesterupplägg.Är det någon som varit på svalbard?
Då säger jag New York som förstahandsval. Lågoddsare, men jag tycker mycket om den staden. Utbudet är enormt, på alla plan. Så många bitar som är fascinerande imho, inte minst all äldre arkitektur och stadsbyggnad.Sen är jag rätt otippat lite fascinerand av att prova någon extrem storstad med massa höga skyskrapor. Att stå på typ 67nde våningen och titta ut. Men då får jag nog åka på egen hand. Finns det någonstans spännande som man kan åka till på typ 4-6 dagar i vinter? Jag lider konstant brist på semesterdagar![]()
Då säger jag New York som förstahandsval. Lågoddsare, men jag tycker mycket om den staden. Utbudet är enormt, på alla plan. Så många bitar som är fascinerande imho, inte minst all äldre arkitektur och stadsbyggnad.
Hej! Du får jättegärna berätta lite mer om New York och vad du rekommenderar där! Jag ska nämligen dit i sommar, men har börjat vela lite senaste veckan eftersom jag insett att jag föredrar att kolla på gamla kyrkor jämfört med skyskrapor (även om jag tror att NY är väldigt häftigt). Så det där med äldre arkitektur låter ju lovande
Tack på förhand!