Reservera en häst

Skypaw

Trådstartare
Hej på er! Jag undrar lite vad för typ av kontrakt man kan utforma i samband med reservation av en häst? Har läst att en del inte har kontrakt men att det är något man borde ha enligt vissa. Hittar bara vanliga köpekontrakt. Går det att skriva ihop ett själv? Där det står att handpenning är betalad, när besiktning ska ske samt när köpet ska ske mm.
:)
 
Hej på er! Jag undrar lite vad för typ av kontrakt man kan utforma i samband med reservation av en häst? Har läst att en del inte har kontrakt men att det är något man borde ha enligt vissa. Hittar bara vanliga köpekontrakt. Går det att skriva ihop ett själv? Där det står att handpenning är betalad, när besiktning ska ske samt när köpet ska ske mm.
:)
Enklast är väl att använda ett färdigtryckt köpekontrakt, där finns det färdiga klausuler om handpenning, besiktning, leverans o s v.
 
När jag köpte höst, -02, så skrev vi en klausul i köpeavtalet om att köpet avbryts och handpenning återbetalas om inte hästen går ua genom besiktning.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 191
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 712
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 334
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 297
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp