Resa med barn

jenny82

Trådstartare
I höst har vi bestämt att vi ska resa utomlands i 1 vecka.
Våran dotter blir 3 år i höst och vi ska ta med oss henne för hennes farmor och faster ska oxå med. Vi ska förmodligen åka till Tunisien.

Är det några speciella saker man ska tänka på?
Hur har ni gjort som tagit med era barn? Tex hur i hela friden ska man få en 3-åring att vara still 4 timmar på ett flygplan:confused:

Några vaccinatoner man ska ta?

Nån som tex varit i tunisien med barn? Läste inne på "äldre ungdom" att dom tex inte har sprit där:crazy: Även fast man har barn med så vill man ju ta en god drink vid poolen.

Ja alla tips är välkomna:)
 
Sv: Resa med barn

Ta med sagor, ritblock, klistermärken, osv för att hålla sysselsatt på flyget. En treåring är ändå relativt lätthanterlig när man har åkt med en 1,5 åring i knät... :D En treåring sitter i eget säte och det händer ju rätt mycket under en flygning.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 296
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 501
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 119
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp