Resa inrikes med hund?

Sv: Resa inrikes med hund?

Jag hade f.ö. valpen i en pjäxbag. Funkade ypperligt och har aldrig blivit så väl uppassad av flygvärdinnorna någon gång...

Oj, är inte en Briardvalp ganska stor? (Går förbi en tomt med briard på varje helg, den är vuxen, men ser enorm ut så då borde valparna också vara det :p)

Till alla: Tack för alla vänliga och vettiga svar. Jag ska kolla upp priser och försöka boka biljett imorgon.

(fortsätt gärna skriva!)

Hon klarade viktgränsen lätt, vägde nog 6,5 kilo eller så, men visst var hon rätt stor... Men inte om man jämför med nu förstås ;)

Du borde i alla fall klara din saluki (visst var det det?) igenom med glans menar jag...

Norwegian verkar ha lågprisbiljetter för 500:-, du kan knappast åka tåg för den summan ens.

Oj, ja då borde min saluki klara viktgränsen fint.

Tåget kostar 311kr, så visst är det dyrare med flyg, men det är ju fortfarande en helt okay summa. Har jag råd att köpa valp för 10.000 (om jag nu inte får rabatt :p) så har jag råd med 500:- för att få hem henne :idea:

När min valp var 9 veckor åkte jag tåg från Norrland till Göteborg. en restid på över 12 timmar. Jag tog med mig massor av tidningar som jag bredde ut över golvet i våran djurkupee. MEN jag hade inte behövt oroa mig så mycket eftersom hon sov nästan hela tiden. Tåget stannade visserligen drygt 2 minuter på 2-3 ställen, så då förberedde jag mig och så fort tåget stannade så skyndade vi oss ut på perrongen, alldeles bara utanför tågdörren. Jag tror hon kissade 1 gång. Mest var hon trött och sov.

Jag antar du åker Veolia nattåg (Norrlandståget) ? För i så fall hinner du ju rasta hunden i Umeå i nästan 20 minuter vid 21-tiden.

Senast ändrad:

Tänk på att hund kostar lite till, 150-200 kr för hundbiljett. :)
Om du ringer sas istället för boka på nätet tar de serviceavgift, gissar på detsamma med Norwegian.

Jo, det blir natt-tåget. Det stannar i Umeå och någonstans längre ner, vid 3 på natten om jag inte minns fel.

I Gävle tror jag! Har flera ggr åkt ume-sto med tåg och den biten är ju inga problem. Det är ju natt och hundarna sover, men bra att kolla upp innan var de längre stoppen är så man kan planera. Men från Boden blir det ju en hel del mer restid.

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 852
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 737
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 057
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX