ainasoja

Trådstartare
Undrar om jag är knäpp??? Varenda gång ett förhållande går i kras ( det är väl inte helt avslutat ännu men jag känner näe, jag vill inte mer ) så rensar jag garderober, lådor, skåp, putsar fönster, byter gardiner och gör om lite hemma.

Börjar fundera på om det är någon psykisk grej som typ ut med gamla in med det nya?!?

Är det fler än jag som reagerar på samma sätt?

Sv: Rensa ut

Det kallas terapi :D Jag gör så oxå men inte av samma anledning,mina terapi stunder är när jag väntar på att tikar/ston ska valpa/föla.

Jag blir ju pedant på kuppen, livsfarligt ;)

Jajja fjärde utrensningen sedan mars 2012, jag har inget att rensa ut snart.

Det roliga är att jag börjar rensa ut hemma först och sist rensar jag ut förhållandet och gör slut på det.

Det är nog terapi ja. Ett behov av att förändra och förnya på alla plan. Tänk vad mycket det gör för psyket att få rensa ut och snygga till hemma. Det stärker en psykiskt så att man lättare kan ta itu med andra svårare saker. Jag gör likadant även om det inte är för att göra slut på förhållandet så ändå för att stärka mig psykiskt. I samband med att jag tog itu med att byta hemtjänst (min gamla fungerade fruktansvärt dåligt det sista) så rensade jag och gick igenom en massa saker och rensade upp både fysiskt och psykiskt. En gammal oförrätt som hade legat och gnagt inom mig tog jag itu med vilket resulterade i en mycket härligare relation till den människan :love: Jag tror att det är bra att göra så ibland men det får ju inte bli för ofta för då mister det nog lite sin verkan.

Lycka till med uppbrottet och hoppas att du hittar det sättet som är rätt för dig att leva på :)

Ja det där sättet att leva på.....

Just nu är jag så förvirrad, han har allt jag velar ha hos en man men näe, näe, näe. Jag har inte tid eller plats i mitt liv för någon som hela tiden har fullt upp. Jag kan inte alltid göra om mina planer för att få tid ihop med honom så nä. Det får vara.

Jag går vidare i livet med något nytt, spännande, åtråvärt och betydligt mycket yngre ;)

Så ut med gamla och in med nya nu!!!

Jag kanske skulle behöva rensa lite jag med...förberedde killen igår om vad jag har o säga idag ..han är också helt perfekt, snygg, ung, omtänksam, snäll, trevlig ...you name it ...men näääee....däremot är det JAG som alltid har fullt upp och han kommer till mig när jag har tid...och ibland när jag har tid så vill jag bara vara själv....så jag fattar inte hur jag funkar.

jaja, får se vad vi kommer fram till i kväll :)

men rensa garderober behövs verkligen här :D

Jag har också fullt schema, är barnledig runt 10 dgr i månaden och dom helger jag inte har barn så tävlar jag själv.

MEN så jäkla svårt är det inte för hans del att pussla in en fika el någon gång iallafall!!! Jag befinner mig i Stockholm varenda vecka men näe och oj men jag ska träffa mina vänner över en öl mm mm och nu slutar jag pussla för hans skull, kan jag pussla så kan han också göra det.

Martha jag tror att det är dags att du rensar garderoberna nu, jag ska byta fönsterbrädor :D

Jag blir ju pedant på kuppen, livsfarligt ;)

Jajja fjärde utrensningen sedan mars 2012, jag har inget att rensa ut snart.

Det roliga är att jag börjar rensa ut hemma först och sist rensar jag ut förhållandet och gör slut på det.

Fyra förhållanden avverkade sen mars 2012? Det var raskt marscherat. Det är nog mer anmärkningsvärt än städlustan, tror jag.

Fyra förhållanden avverkade sen mars 2012? Det var raskt marscherat. Det är nog mer anmärkningsvärt än städlustan, tror jag.

Första var 13 år långt så det är inte så anmärkningsvärt ;)

Jag har haft ett riktigt förhållande efter min fd sambo, den jag rensar ur nu har jag hela tiden påpekat för att vi inte har ett förhållande och att jag inte är intresserad av något heller.

När jag känner att det börjar betraktas som ett förhållande så drar jag, jag vill inte ha ett. Enkelt, simpelt, rakt och ärligt!!!

Hm, du kanske skulle bli tydligare från början? Så slipper du bli missförstådd på den punkten hela tiden, om tre av tre människor fattat fel på 18 månader eller så, så låter det som att det skulle finnas utrymme för förbättringar på den punkten? En gång är ingen gång, tre gånger låter som en vana. 6 månader är ju rätt kort tid för att köra en relation i diket för en vuxen, särskilt om det sker tre gånger på raken.

Nog rensar jag men inte som en generell städning av hemmet utan jag rensar bort allt som har med det nyblivna exet att göra.
Allt från prylar, bohag, presenter, foton, filmer - allt. Bort, bort, bort med allt.
När jag är klar finns det inte ett spår av det som varit.

Jag vet att somliga har svårt att förstå detta men för mig är det den effektivaste metoden att komma vidare, behaglig och frigörande känsla. Ny luft i lungorna.

Rensa är bra... kanske borde visa detta för mannen här hemma. Han undrar varför jag rensar överallt så ofta... kanske är någon slags terapi för att klara av o ha honom kvar. O det är inte hans fel om han blir utsparkad. Snarare mitt fel så snäll som han är... :)

Hahaha kan det bli tydligare än: Jag är inte intresserad av ha ett förhållande?!?

Nej det är precis som om dom tror att dom kan få mig att ändra mig på den punkten och ger allt!?! Jag vill inte och killar överlag verkar ha otroligt svårt att förstå att en kvinna kan känna så.

Jag har dock gärna en kk och sumpade tyvärr det perfekta kk relationen jag någonsin haft pga att jag blev rädd att han utvecklat känslor för mig. Att ha en kk som bor 150 meter från en innebär att man har sex, klär på sig och kan gå hem och sova i sin egen säng.

Ja det är precis så jag också känner nu när jag tänker efter.

Jag tycker att känslan att få göra precis som jag själv vill i mitt eget hem är ett sätt för mig att bekräfta att jag inte är beroende av en annan människas åsikt om mig.

Att inte ha en relation med någon innebär även att jag varken blir sviken eller övergiven. Jag har svårt att ha meningsfulla relationer och när spänningen försvinner så försvinner även jag.

Jag ha oerhört stort kontrollbehov men har samtidigt svårt att sätta tydliga gränser.

Allt detta pga mitt 13 åriga samboförhållande som gjorde att jag utvecklade ett medberonde.

Jag vill INTE ha ett förhållande innan jag själv fixar det rent känslomässigt!!!

Det verkar vara en knixig sits att hela tiden vilja ha relationer, och samtidigt vara livrädd för att någon ska få känslor för en. Jag kan förstå att man bara får det att gå ihop ett halvår i taget, det låter paradoxalt att vilja ha närhet och samtidigt vara livrädd för det.

Läser du vad jag skriver?

Förstår du överhuvudtaget vad det är jag skriver om?

Hur har du fått till att mina relationer ens har varat i 6 månader varenda gång?

Jag separerade i mars 2012, blev ihoptussad med en karl av en av mina vänner i juli 2012.

Avslutade det efter bara några veckor och träffade i samma veva en karl jag fortfarande hyser känslor för men vi kan inte leva med varandra. Men vi är goda vänner och är det något så är det honom jag ringer till oavsett tidpunkt på dygnet, vi kämpade i 8 månader men det funkade inte.

Den jag har träffat nu sist träffade jag i juli i år och pga tidsmässiga problem från bägges sidor så anser jag att det inte fungerar. Jag vill inte leva så igen, min ex sambo arbetade i hela Sverige och ibland kunde det gå två, tre veckor utan att vi sågs pga hans arbete och mina tävlingar. Jag vill INTE ha ett sånt förhållande igen, aldrig i hela helvete att jag tänker leva ett sånt liv igen!!!

Är det mer du vill veta om mina relationer?

Jag vill mår bra och känna mig trygg i mig själv innan jag påbörjar ett förhållande, det är därför jag inte vill ha ett förhållande.

I dagsläget kommer det bara att sluta med att jag antingen kör över personen rent känslomässigt och jag blir kall och likgiltig igen och skite blanka fan i hur den andra personen mår.

Jag vill varken såra eller bli sårad och därför vill jag INTE ha ett förhållande!!!

Att jag däremot gärna har en stadig kk tänker jag inte förneka!!! Jag tycker om sex och jag skäms inte för det, jag mår bra av det både fysiskt och psykiskt!!!

Jag vill varken såra eller bli sårad och därför vill jag INTE ha ett förhållande!!!

Men nu får du väl iallafall ge dig, hur vore det om du skulle sluta skriva om mitt liv? ;)

McG - som funkar nästan precis likadant. O_o

Ja jag har märkt det förut, och vi reagerar ju nästan likadant också ibland. Skrämmande och faschinerande men skulle vi tvingas bo tillsammans och leva tillsammans skulle vi ta död på varann misstänker jag.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 702
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 790
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 512
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka