Renrasig eller inte?

Blandrastik

Trådstartare
Kort fråga: Registrerad hane, paras med tik som enbart är reggad i jordbruksverket, tiken och hane av samma ras, i det här fallet schäfer, om det kan påverka.

Vad blir valparna. Blandisar eller inte?

Sv: Renrasig eller inte?

Oregistrerade. Sen om man kallar det blandras eller ej är väl en definionsfråga.

I see, men vad får man och vad för man inte göra med hunden?

Ställa ut?
Tävla bruks?
Para?

Nej (eller ja, blandisutställningar finns ju, men man får inte ställa på SKK/SBK utställningar)
Nej
Ja, om man vill föda upp oregistrerade/blandraser :p.

Rätta mig om jag har fel men du får varken ställa ut eller para.
Tävla i bruks får man väl om man löser speciell licens eller är det bara i lydnad det gäller?

I bruks får bara renrasiga, registrerade hundar tävla, i t.ex agility och lydnad får blandraser vara med om de löser tävlingslicens :)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 687
Senast: ildiko
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 742
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Är äntligen i livet där jag kan skaffa valp igen (schäfer). Har kontakt med en uppfödare som planerar att para deras tik med en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 455
Senast: YlvaG
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har en tik och en hane hemma som är mina egna. De är av rasen mops. Jag skulle ta valpar vid detta löpet, men det går inte som...
2
Svar
21
· Visningar
4 258
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka