Renovering - före- och efterbilder

Sv: Renovering - före- och efterbilder

Åh, en massa inneboende :D Huset är stort så det löser vi :D

Sänggaveln har jag hittat på jobbet… Är dödgrävare till yrket och gaveln är en del av en stor låda, en gammal konstruktion som man ställde bredvid graven och la jord i när man grävde… :angel: Jag borstade av den silpade bort de värsta ojämnheterna och lackade :)

Jag har tjuvkikat lite på er hus, hittade er blogg för några år sedan via ett annat forum;) Ni har gjort ett helt enastående jobb!

Vad snygg er igenmurade genomgång blev, tänk vad lite färg kan göra! (resten är också snyggt :))

Om du vill ha ett tips på hur du ska de olika "elskåpen, dosorna att bli mer enhetliga så går dessa att spraymåla. Jag hade aldrig kommit på det själv utan det var vår elektriker som när han drog ny el till oss och ändå plockade ned skåpet sade "om du vill måla det här nu så passar det bra när jag ska ha nere det i några dagar" Jag tog honom på orden och gick loss med graffitisprayburken. Jag tog svart och vips var det gamla standardgrå proppskåpet lite poppigt igen.

p1040655_54767515.jpg

p1040656_54767564.jpg

Nästan alla tapeter i vårt hus har ju varit strukturtapeter så det har varit ett helsike att få ner dem!

Åh, jag får fortfarande mardrömmar, tapeten i vår hall var en klassisk strukturtapet. Killen i målaraffären trodde att det skulle gå åt 20 liter oljegrund för att grunda det (tänkte måla över det) Det gick åt 60 liter oljegrund...Det stank oljefärg i huset i två veckor (till och med när man knäckte äggen som varit i kylen så luktade gulan färg).
Kunde dock inte ändra mig när vi ändå var mitt i arbetet, vi målade om i stort sett hela övervåningen på en vecka innan vi flyttade in, så för att inte försena inflytten så målade jag, målade, målade lite till och målade lite till. Gick åt mycket pizzor och öl för att muta kompisarna att komma och måla på kvällarna.

Bygga hus..? :confused: har jag varit där? :D Eller är solhem allmänt känt? :D

(Nåt lurt är det iaf för jag har de senaste två åren fått säkert tjugo mail av folk som vill ha färgkoden på fasaden!)

Smart! Har du någon bild på hur det ser ut uppsatt? :)

Strukturtapeter, aldrig mer! ;)

Kom på att tvättstugan blev klar i förrgår. Äntligen!
Vi har flyttat om lite för tidigare var man tvungen att gå igenom tvättstugan för att komma till garage och ett sovrum men nu är det en korridor på andra sidan istället, planlösningen ser ni här, dörren är dock i mitten och inte i högerkanten som det ser ut där.

norrgatan15e019_51de7dcce087c370849cd15b.jpg

Dörrposten som man ser innan dörren rakt fram är den vi satt igen. Dörren man ser är den som går ut till garaget.

norrgatan15e020_51de7dceddf2b32f7d1032bb.jpg

Den skeva altandörren är bytt mot ett fönster istället och där torkskåp och träbänken står är numer en korridor. :)

tvattstuga001_51de7eebddf2b32f655c2c37.jpg

Här ser man under tiden, dörrposten är igensatt och en ny är öppnad.

Såhär ser tvättstugan ut nu!
tvattstuga013_524af47ae087c304960abc7d.jpg
tvattstuga012_524af47addf2b360a23c5165.jpg

Funderar på att sätta upp någon fin dekor rakt fram... :)
Inte så stort, men alldeles lagom! :)

Oj, vad snyggt, man kan inte tro att det är i samma hus!

Tyvärr har jag ingen bild på när proppskåpet är uppsatt

Det är så underbart när det blir sådana jätteskillnader! Fördelen med att köpa riktigt gamla/eftersatta hus :D :angel:

Jättesnyggt Sorbe!

*KL*

Jag ska försöka leta upp lite bilder på min och sambons lgh som vi renoverade när vi köpte den i mars 2012. Den största förändringen blev badrum :) Men så har vi donat med massa smådetaljer, som att byta ut alla lister, lägga helt nytt trägolv och betsa, renoverat fönster och bytt beslag, byggt en pysselhörna (som jag älskar!!!), och självklart renoverat väggar (bort med tusen lager tapet, spackla och sen måla). Lägenheten är från 20-talet och ligger i Alvik, Bromma. Den är på 70 kvm, 2 rum och kök.

Snyggt!!

Ska du sälja Zews?
Jag tycker ni har det helt underbart, med hästarna gåendes utanför också :)

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 391
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 101
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka