Sv: Renovering av hus!!
Jag renoverar också!
När jag köpte det (som novis) så var det mest ytgrejer som tapeter, golv samt värmesystemet, allt annat var ju "OK"
Sen flyttar man in och börjar greja och vips så inser man att det, det och det behöver fixas och det det och det VILL jag göra om och det där måste verkligen göras om!
När jag flyttade in så var badrum prio 1 (fanns toa men ej dusch) men för att få till ett badrum i vettig storlek så fick ta delar av köket så det gjordes om parallellt.
Köket blev nästan färdigt, fattades lite skåp och lister, sen kom vintern och jag upptäckte dundertappen allan.
Köksgolvet är SVINkallt så det skulle vi givetvis isolerat innan vi la spånskivor och klickgolv på det gamla plankgolvet.
Så efter det så har köket inte blivit klart eftersom jag nu måste riva upp golvet eller fortsätta frysa om fötterna vilket jag inte vill.
Sen har man upptäckt andra saker som att fönsterna nog är rätt risiga iaf, de behöver renoveras, mycket märker man inte förens man bor i huset, är där i alla väder och under alla årstider.
Att mitt hus hade svinkalla golv, ingen isolering i bjälklaget mellan våningsplanen och ingen direkt isolering i taket att tala om när sånt man inte märker mitt i sommaren när man tittar på hus...
Jag har nog lagt runt 100.000kr än så länge för det går väldigt sakta här o jag har varit skadad/sjuk större delen av tiden jag bott här men hoppas göra ett uppsving till sommaren då tanken är att fönstrena ska renoveras, badrummet ska tilläggsisoleras och få ny panel på utsidan samt isolera golven i hall, kök och matrum inne.
Nu under sen vintern är planen att tilläggsisolera vinden samt börja lite i golven uppe.