A
avslutat medlemskap
Då gjorde ni ju helt rätt, jag planerar ju att få bäras ut med fötterna först så om nån gillar eller inte gillar kåken är ett icke-problem för mig och jag har ju ingen som kommer att ärva mig heller eftersom jag saknar familj.Vi lejde bort badrum för vi kände att vi ville ha någon att luta sig tillbaka på om det händer ngt. Dvs firman som gjorde det får ta smällen om det blir fel. Köket, vi valde sjyssta vitvaror och luckor. Men vi har även nytt trägolv, tak, lister, bröstpanel, bänkskivor i ek, helstav mm. Huset kommer att säljas om ett par år och att lägga några tusenlappar mer på kvalitegrejer kommer att betala sig själv vid försäljning. Vårt hus är ca 200 kvm och då behövs det mer av allt, golv, tak, lister mm. Men så har vi höjt värdet med ca 800 000 på snart två år för vi valt lite dyrare ytskick.
Mycket bra jobbat om du klarar det med den budgeten utan att gå över alls Jag tror inte det är omöjligt, men personligen kan jag tycka det är trist att behöva vända på varje krona för att få budget att gå ihop
Jag har en styrka när det gäller att hålla kostnaderna nere, min verkstad. Just nu är jag i starten att bygga en skumisoleringsmaskin, jag har ett par objekt som ska skumisoleras just nu (tillfälliga bostadscontainerns gavel och vikportarna till stora verkstan som jag svetsade ihop av skrot) och när bygget kommer igång kan jag skumisolera samt fuktsäkra hela bygget med moderna hållbara metoder och betala en bråkdel för råvarorna istället för att köpa färdigt eller få leja in jobbet.
Tid har jag gott om, kunskap har jag men pengar har jag ont om så det får sätta status på jobben som ska göras,,,,,,,,,,och, nej, jag kommer INTE att smälta lera och gjuta leca i pannan till väggarna på kåken, DÄR går gränsen ungefär.