Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ajj då, det hade jag ingen aning om!Jag hade inte vågat ha skillingarydsalva runt ögonen. Den kan börja koka i solskenet och ge brännskador.
Tar Plaster innehåller lite grejer jag själv inte ens skulle vilja ha på huden :s
Kör på Renons flugspray. Inte det bästa, men det får gå så länge jag hittar ett nytt knep som inte är "giftigt"
Jag brukar testa det jag har på hästarna på mig själv (sen jag hade en hemskt känslig häst). Jag har superduperkänslig hud. Tar Plaster är en av de få saker som jag övht inte reagerar alls på - och ingen av hästarna har gjort det. Så det i kombinationen med effekten räcker för mig - men full förståelse för om någon annan väljer annorlunda, blev bara nyfiken på varför?
Vad är det du inte gillar med Tar Plaster? Det innehåller:
Acetyleret polyvinylbutyral (plasten)
Barrträdstjära (Pyroleum Pini)
Drivmedel (DME=Dimethylether)
Lösningsmedel (Etanol)
Jag brukar testa det jag har på hästarna på mig själv (sen jag hade en hemskt känslig häst). Jag har superduperkänslig hud. Tar Plaster är en av de få saker som jag övht inte reagerar alls på - och ingen av hästarna har gjort det. Så det i kombinationen med effekten räcker för mig - men full förståelse för om någon annan väljer annorlunda, blev bara nyfiken på varför?
Nej många vet inte/tänker inte på att feta krämer kan börja koka i solen. När vi smörjer in oss så kan ju vi gå in om det börjar kännas obehagligt på huden och vi fattar ju vad det är, det gör ju inte hästen och oftast smörjer ju inte vi så tjockt på oss själva som vi gör på hästen ens. Men hästen står ju där den står. Många hästar har ju inte ens någon skugga i sin hage på sommaren utan de får stå i solgasset timme efter timme medans smörjan blir obehagligt varm för även om det inte blir så illa att det blir brännskador så kan det ju ändå göra ordentligt ont. Man ska alltså vara mycket försiktig med vad man tar på hästen där solen står på hela tiden. Jag använder enbart salvor och feta krämer runt skap och ljuver när det är stark sol.
Jag märkte bara nu för några dagar sedan när den ena hästen fick ögoninflammation och skulle droppas två gånger/dag med noviform som är vitt vaselin och ullfett att han blev irriterad nedanför ögat trots att han hade flughuva på så nu droppar vi bara på kvällen när det ska bli soligt på dagen.