Rengöra skinnsoffa....?

bettysmatte

Trådstartare
Vad rengör man bäst en skinnsoffa med? Vi har en hörnsoffa i mörkblått skinn som har hängt med ett tag nu. På vissa ställen är det lite fläckar, och det skulle vara trevligt att ev få bort dessa. Men vad för medel använder man bäst? Något medel till sadlar kanske? Eller något annat? Vad har ni för erfarenheter?
 
Vad rengör man bäst en skinnsoffa med? Vi har en hörnsoffa i mörkblått skinn som har hängt med ett tag nu. På vissa ställen är det lite fläckar, och det skulle vara trevligt att ev få bort dessa. Men vad för medel använder man bäst? Något medel till sadlar kanske? Eller något annat? Vad har ni för erfarenheter?
Använd INTE medel gjorda för sadlar och träns. Du förstör skinnet.

Möbelläder har en hel annan garvning och ska rengöras med andra medel. Finns sannolikt att köpa på möbelaffärer.
 

Liknande trådar

Tjatter Min ena katt blev plötsligt akut sjuk, vi tror på salmonella och inväntar provresultat. Vi har fågelbord ute och jag antar att...
Svar
13
· Visningar
902
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 742
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
760
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 914
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp