Rengöra skinnsoffa....?

bettysmatte

Trådstartare
Vad rengör man bäst en skinnsoffa med? Vi har en hörnsoffa i mörkblått skinn som har hängt med ett tag nu. På vissa ställen är det lite fläckar, och det skulle vara trevligt att ev få bort dessa. Men vad för medel använder man bäst? Något medel till sadlar kanske? Eller något annat? Vad har ni för erfarenheter?

Vad rengör man bäst en skinnsoffa med? Vi har en hörnsoffa i mörkblått skinn som har hängt med ett tag nu. På vissa ställen är det lite fläckar, och det skulle vara trevligt att ev få bort dessa. Men vad för medel använder man bäst? Något medel till sadlar kanske? Eller något annat? Vad har ni för erfarenheter?
Använd INTE medel gjorda för sadlar och träns. Du förstör skinnet.

Möbelläder har en hel annan garvning och ska rengöras med andra medel. Finns sannolikt att köpa på möbelaffärer.

Liknande trådar

Tjatter Min ena katt blev plötsligt akut sjuk, vi tror på salmonella och inväntar provresultat. Vi har fågelbord ute och jag antar att...
Svar
13
· Visningar
910
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 431
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 641
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 618
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30