reining i globen?

T

tirnanog

Blir det ngt sådant i år igen eller? Och när?, tyckte mig höra ngn säga det!

Javisst blir det Reining i Globen med ett antal inbjudna ekipage. Både svenska ryttare och en del utlänska, dock rider dom utlänska ryttarna svenska hästar. :D

Vi får ju se både Peter, Anders, Fifi och Ronny tillsammans med Oliver, Steffen och en okänd Israel. :cool:

Jag läser att WRAS :confused: :confused: :confused: skall vara med och sponsra Globentävlingarna????
Vad vinner WRAS på det?
Har WRAS för mycket pengar eller vad är det?
Tävling blir det ju under alla omständigheter oavsett om WRAS sponsrar eller ej. Att höja prispengarna innebär ju bara att mer pengar, sannolikt hamnar i Tyskland. :angel:

Och var har dom andra sponsorerna blivit av och varför :angel: :smirk:

Tycker ni att det är rätt?

Missförstå mig inte, jag tycker globentävlingarna är jättebra och absolut skall western finnas med där. Men jag kan inte se att WRAS skall sponsra en sådan grej utan använda sina pengar på ett bättre sätt. :(

Vad har det kostat att göra om hemsidan och lära upp nya användare? Till en sida som redan kostat en massa pengar men inte är användbar. När licenserna infördes för ett antal år sedan skulle dom bla. användas till ett kansli, var är det? :(

En tidning, hade inte det varit något att lägga pengarna på. Jag har idag ingen som helst anledning att vara med i WRAS, och det tycker jag sorgligt :(

Monke :)

har faktiskt varit inne på stockholmhorsehow.com men hittade inget, konstigt nog. trodde det var rätt ställe o kolla men får väl göra ett förök till iaf!

monke>> jag hörde just det att det var dom som skulle tävla. Ska bli kul att se israelen. Varför rider en tysk hollywod borrego?

Tack för alla svar!

Oliver har tränat och tävlat Borrego innan han köptes till sverige. :idea:
Dom har haft väldigt stora framgångar tillsammans, första gången jag såg Borrego var i Danmark där Oliver tävlade honom. Då var det det bästa jag hade sett i reining väg. :bow:

Oliver S är en mycket duktig kille som bla tränar de danska ungdomarna. Han är här i sverige då och då och ger clinics.
O.S var hos Peter ett flertal gånger när Borrego precis kommit till Sverige och stod hos Peter. :p

Att det inte står så mycket om reiningen på globen beror säkert på att den ingår i showprogrammet under fredagen. :smirk:
Och inte som en separat tävling som hoppningen eller dressyren. :smirk:

Och vad gäller israelen så är det en hjälptränare till herr Marselani (kan inte stava namnet :o).Detta eftersom George av olika orsaker inte kan komma själv som var planerat.

Jag väntar med spänning på om dom kommer att visa reiningen på TV :d Hoppas!!

Eh.... nu törs jag inte skriva det mer, men om nu utifall att någon vill läsa mer om reiningen i Globen råkar det ligga på den där hemsidan jag nämnt någon gång där finns en presentation av ryttarna.. blev också snopen när jag såg att WRAS valt att sponsra Globen.
C
:bump:

Det finns faktiskt en hel del info på globens hemsida också.
Om man går in på ryttare/hästar i ovankanten på sidan och sedan klickar på Reining kommer en presentation med bilder och allt. :idea:

När det gäller sponsringen har jag funderat en hel del, hur tänker dom :confused:
Tävlingen är inte öppen för alla, endast 7 ekipage (eller vad det är) får delta och dom är dessutom speciellt inbjudna. Förra året hade WRAS en representant med har dom det i år, i så fall vem?
Ingen av dom som tävlar har tävlat WRAS tävlingar i år :confused:

Är detta en öppning när det gäller sponsring för dom som ordnar tävlingar som ger reklam för westernridning.
Hur många timmar TV tid har globen? Hur mycket reklam får WRAS där eller i andra sammanhang i samband med tävlingen?

Tycker ni att det är Ok att era pengar används som prispengar här? :smirk:
Hade det inte varit roligare om dom i så fall delades ut på WRAS tävlingar för att locka fler ryttare dit :smirk:

Det skall bli spännade och se om dom tänker sponsra ex Falsterbo tävlingen också då?
Den är öppen för ALLA, och för ALLA raser av hästar :angel:
Falsterbo hade under förra året 7 timmar TV tid, direktsänding och bandat. Reiningen är en helt egen programpunkt, med egen sida i programmet, på hemsidan och har dessutom 1½ dag till sitt förfogande :angel:

Håller med dig i alla dina frågeställningar. Kolla bara på årets WRAS:sm kval. Den ena tävlingen efter den andra blev inställd. Det skulle vara intressant att veta hur mycket pengar de lägger. Någon som vet någon summa.
C

Är det sant ???? Hur är det möjligt ???? Är det ngn annan ras än quarter med ???? :D :D
För det var väl det WRAS var till för ALLA raser inte de så omdiskuterade ras showerna med bara quarter & paint ??? :angel: :angel: :angel:
Vad håller de på med ? :devil:
Jag blir aldeles matt.
Mvh
Tina

P.S. Det är samma sak med omarbetningen av den dyra nu ännu dyrare hemsidan det måste vara att missbruka medlemmarnas pengar eller ????

Nu har jag hittat vem som skall döma så att dom här pengarna kan delas ut rättvist :angel:
Precis som förra årer kommer Staffan Ljungren att döma, och en tysk som heter Ralf Hesselschwerdt.

Nämnde Ralf står inte med på någon av de domarlistaor jag har kunnat titta i NRHA, AQHA eller WRAS :confused:

Vad för slags domare är han, någon som vet :confused:
Förra året hade man en AQHA/NRHA domare tillsammans med gode Staffan, men så icke i år :(

Nu är det bara 4 dagar kvar :p

Vad säger man .... Jag blir mållös.... :confused: :confused:
Finns han inte med på någon dommarlista??
Nivån höjs ju betydlig !!! Finns lotteriinspektionen med för att kontrollera att tävlingen går rätt till ??? :D
Vem är det som är kontaktperson mellan tävlingen och globenledningen? NRHA ? :D
Mvh
Tina

Jag T R O R att det bara är till för QH för annars borde ju kanske Leksak få vara med och tävla och det skall ju inte vara med på....hmmm.....tävlingen iallafall. Betr sponsringen, Tina & Monke, fråga på forumet på WRAS hemsida (kanske Ni får svar..), för det här tycker jag, och säkert fler med mig, är jätteintressant hur WRAS bemöter detta.

Hej, visst kan jag gå in på Wras forumet och undra inga problem och det skall jag tack föt tipset :bow:
Hoppas att de säger att sponsringen bara är ett missförstånd. :D :D
Kanon vore om alla som undrade skrev och tyckte till det blir liksom mer pondus om det är fler medlemmar som reagerar. ;)
Mvh
Tina

Liknande trådar

Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
473
Senast: Anonym456
·
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 889
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 453
Senast: gullviva
·
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 519
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar