reining i globen?

Javisst är du välkommen! Jag blir ju bara glad om någon vill prova på western!
Tidigare medryttare har jag "tvingat" att rida minst en lektion (som jag har betalat) för en westerntränare så att de får lite känsla för ridstilen.

Vi har en mycket duktig instruktör på gården.

Det vore himla skoj att prova på! Blev så fascinerad av det jag så i Globen!
Finns säkert en massa nyttigheter som jag kan ha användning för även på Islandshästar...

Tack Monke för svaret! Nu vet jag var jag ska kolla när jag vill ha info, där fanns ju en hel del smått och gott.

Vilken stämning det var på Globen, kanon :) Jag var bara där på em och nog kan jag klart säga att det vara "bara" under reiningen som man märkte hur mycket publik det var :)

Mvh LillAnna

Det enda jag blev lite förvirrad över var när Per Larsson fick 0 p och vi oinvigda förstod ingenting, och speakern säger "Han gjorde något fel" eller något sådant... Inte blev man mindre förvirrad av det :confused:

Nu såg jag inte ritten men:
Om han fick 0 på sin ritt kan han t.ex varit tvungen att gå ifrån enhandsfattningen och ta två händer. Det gör man när man får problem inne på banan.

aha, okej!
jag tänkte inte på om han gjorde det men det är mycket möjligt...

Sen undrar jag, hur är det poängen delas ut?

man börjar på 70 poäng och sen får man pluspoäng eller minuspoäng på momenten. Får man 70 så har man gjort en medelritt om det bedöms efter regelboken.

Sen är man normalt snällare i bedömningen på små tävligar än på de stora evenmangen.

Då är det nog som med Islandshästarna då för domarna gav höga poäng som 8,6 och liknande och det är högt!
Tror westernekipagen låg runt 130...

:idea:
då var det ju inte så konstigt!
så långt tänkte inte jag utan tyckte att det var väldigt högt istället :o

Måste bara hålla med Betsy, Det är första gången jag såg Reining "live" så att säga och det var riktigt häftigt! Inte för att jag är så jätteinsatt i hur reining ska gå till och så, men Borrego (stavning?) var verkligen fin! :d

Vad är det egntligen man kollar på vid bedömningen? *nyfiken*

Inte riktat till någon speciell,men :love: vad Proud N Smart var FIIIIIIN!!!! :love: :love: :love: föll för han direkt!
Tänk om man hade råd att köpa ett föl efter han *dröm dröm*

För oss oinsatta, vem var det som red den hästen? :smirk:
Kan det ha varit den bruna som vinnaren red? I så fall så var han iaf jätte läcker :d

Liknande trådar

Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
473
Senast: Anonym456
·
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 889
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 457
Senast: gullviva
·
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 519
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar