Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Javisst är du välkommen! Jag blir ju bara glad om någon vill prova på western!
Tidigare medryttare har jag "tvingat" att rida minst en lektion (som jag har betalat) för en westerntränare så att de får lite känsla för ridstilen.
Det vore himla skoj att prova på! Blev så fascinerad av det jag så i Globen!
Finns säkert en massa nyttigheter som jag kan ha användning för även på Islandshästar...
Tack Monke för svaret! Nu vet jag var jag ska kolla när jag vill ha info, där fanns ju en hel del smått och gott.
Vilken stämning det var på Globen, kanon Jag var bara där på em och nog kan jag klart säga att det vara "bara" under reiningen som man märkte hur mycket publik det var
Det enda jag blev lite förvirrad över var när Per Larsson fick 0 p och vi oinvigda förstod ingenting, och speakern säger "Han gjorde något fel" eller något sådant... Inte blev man mindre förvirrad av det
Nu såg jag inte ritten men:
Om han fick 0 på sin ritt kan han t.ex varit tvungen att gå ifrån enhandsfattningen och ta två händer. Det gör man när man får problem inne på banan.
man börjar på 70 poäng och sen får man pluspoäng eller minuspoäng på momenten. Får man 70 så har man gjort en medelritt om det bedöms efter regelboken.
Sen är man normalt snällare i bedömningen på små tävligar än på de stora evenmangen.
Måste bara hålla med Betsy, Det är första gången jag såg Reining "live" så att säga och det var riktigt häftigt! Inte för att jag är så jätteinsatt i hur reining ska gå till och så, men Borrego (stavning?) var verkligen fin!
Vad är det egntligen man kollar på vid bedömningen? *nyfiken*
Inte riktat till någon speciell,men vad Proud N Smart var FIIIIIIN!!!! föll för han direkt!
Tänk om man hade råd att köpa ett föl efter han *dröm dröm*
Hundavel & Ras Det dyker alltid upp i dessa trådar, och så även i denna, att brakycefala raser såklart ska få finnas. Men vadå såklart? Varför ska det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.