reining i globen?

Angående Wras och sponsring... är de inte så att wras också vill göra reklam för westernridning i sverige över huvudtaget.. och då har man bjudit in de man anser bästa ekipagen man kan hitta i europa för att "visa upp" western, och hur bra! western och framför allt reining som är en "godkänd" gren kan se ut.. för alla dessa som kommer och kollar engelsk-ryttare mfl. För de är väl bara frågan om en uppvisning!! :bump: och för att de ska vara kul att kolla ..-en tävling... :confused:
Så har jag förstått de hela iaf.. och varför måste de vara så skarpa gränser mellan wras och sqha... ? varför all denna avundsjuka..?? ska vi inte vara glada att visa upp westernridningen.. om vi måste ta hjälp av utländska ryttare.. so what..?? kanske vi får fler medlemmar i slutändan..

Hej Wes, jag har ingen aning om vad wras har för syfte med att sponsra prispengar till tävlingen på Globen :confused:
Jag förutsätter att det är för att göra ngt possitivt för westernridningen i Sverige, min undran är bara ifall man får valuta för pengarna och ifall det är rätt att använda medlemmars pengar på det sättet?
Tycker majoriteten det så är det helt OK även fast jag inte delar den åsikten.
Självklart så har man reining i Globen för att visa upp western ridningen och reining är ju vad gemene man tror är westernridning....

Jag trodde att wras var "till" för bredden... både när det gäller de olika tävlingsgrenarna och vad gäller ekipagen.

Jag tror inte heller att WRAS har bjudit in ekipagen det är nog privata krafter som styrt detta. (själklart resultat under året oxå)
Men jag vet att man så sent som för två veckor sedan ringde runt bland reiningryttare här i sverige för att ragga fler deltagare till Globen :confused: :confused:
Jag hoppas att underlaget tillåter ekipagen att visa upp bra reining det skulle vara kanon.

Jag vet inte riktigt vad du menar med skarpa gränser mellan SQHA & WRAS men de är ju två olika föreningar med olika målsättningar eller :crazy:

Vem är avundsjuk och på vad :confused: :confused:
Jag är medlem i båda föreningarna och har livstidslicenser på tre av våra hästar i WRAS.

Jag har absolut inget emot utländska ryttare och att de kommer hit, förstår inte hur du kan tolka det jag skrivit så :confused:

Jag tycker att det skall bli jättekul i Globen och få se en massa bra ridning bla reining :p

Jag ifrågasätter bara att WRAS sponsrar med prispengar och undrar om andra medlemmar tycker att det är OK om det är så fine!!!

Att Wras skulle få fler medlemmar i slutändan det får dom isåfall för att klubbarna på regional nivå gör ett kanonjobb inte för att dom skänker bort prispengar i Globen.

Men återigen det är min personliga åsikt och du får jättegärna tycka ngt helt annat :rofl:
Mvh
Tina

Såg just att den israeliske ryttaren uteblir och att Per Larsson & Colonels Fella hoppar in istället!!
kul att någon svensk som både äger och tränar sin häst själv är med!!! :bump: :bump: :bump:

Förlåt ,jag var för snabb han finns på NRHA´s lista :o

Rätt skall vara rätt
Monke :)

Nej det är inte alls öppet för bara Quarter varför skulle det vara det :confused:
Leksak, javisst, varför inte, men hon rider ju WRAS tävlingar :smirk: :angel:

WRAS forum :confused: :confused: När var du på WRAS hemsida sist :smirk:
Jag kan i alla fall inte hitta något forum :smirk:

Men det kanske finns med något om sponsringen i protokollet från Novembermötet :idea:

Håller med du Tina, det är konstigt att inte fler "WRAS" människor funderar/reagerar på detta. :smirk:

WRAS har ingenting med Globen arrangemanget att göra överhuvudtaget :crazy:
Det är Fd. okna chefen som ordnar och basar över globenreiningen :idea:

Om det bara är en uppvisning, varför måste man ha så mycket prispengar :angel:

Vadå skarpa gränser, jag fattar inget :confused:
Vem är avundsjuk :confused: :confused:

Jag måste säga att du är väldigt snäll och ser bara gott. Väl så, men ibland är det bra att låta tanken gå en runda igenom kontoret till. Vad vill DU att WRAS skall göra med dina medlems/licenspengar?
Vad bra att WRAS blir fler medlemmar, då kan man ju kanske sponsra fler evenemang. :angel:

Obs!! Fifi är ju med redan, med egen tränad och ägd häst :cool:

Vad synd att Israelen uteblir, det innebär ju att vi inte får se Maries "nya" häst :( :angel:

hej igen,
nej Tina, de jag skrev var inte riktat mot ditt inlägg.. bara i största allmänhet. När jag sitter o läser alla trådar o hör folk prata.. de verkar vara sånt krig o avundsjuka förbunden emellan. Och eftersom de finns en del "inflytelserika" personer som styr lite..
Att de sen bara blev qh som fick visa upp sig ..ja.. det
är väl bara som de är.. Vi får väl hoppas att de nån gång i
framtiden blir fler raser.. men för att de ska vara rättvist
så tror jag på samma ras i den ridklassen. Och jag önskar dem lycka till, underlaget är ju som sagt inte så bra..men
de ska bli kul att se ändå.

Jo de är klart att de är dumt att sätta en så
hög prissumma och "göra av med" våra licens pengar.. men för att få lite status på ett så stort arrangemang så kanske de är nödvändigt. Men tråkigt att ingen "riktig" sponsor ville ställa upp.. Det vi vinner på detta är väl att kanske få fler medlemmar..och få visa upp western. Jo de är sant att de skulle vara trevligt om vi blev sponsrade på våra mindre arrangemang lokalt.. men det är väl där distrikten ska komma in och vi får bidrag ändå..
Att man har reining i globen är väl si och så.. men jag tror nog publiken förväntar sig lite fart o fläkt.. och somnar nog om man skulle ha 10st trail ekipage som gjorde upp.. eller tex. pleasure.. hur skulle en oinvigd förstå denna klass..?.. Däremot western riding skulle vara ok att ha med tycker jag. Inte vet jag .. men jag ser inget hinder i att WRAS skjuter till med pengar till detta. Att de kan uppfattas som "orättvist" att slösa med de få slantarna som finns..ja.. de får väl stå för wras tycker jag.. bara för att de sponsrar detta så tror jag inte de glömmer bort att ge pengar till i distrikten, summorna som ska delas ut är väl redan fastslagna på ett ungefär vad jag förstått.. så ingen blir väl utan ändå. Sen har vi ju vårt gemensamma SM att se fram emot =) där behövs de ju massa slantar!.. så vi får hoppas att de jämnar ut sig och att man är lika generös i det sammanhanget.... :bow:
:idea: Se den ljusa sidan !
Vi ses i globen! :)

Bra skrivet ! Håller med Dig Wes ! Tänk om folk kunde försöka se saker och ting ifrån den ljusa sidan istället för att med ljus och lykta leta efter fel eller något att uppröra sig över ! Det vekar som somliga inom Western inte blir riktigt lyckliga om dom inte har något att förfasa sig över ! Bad attitude ! Suck !

är det någon som vet exakt tid när reiningen kommer att gå?
Jag är sjuk i influensa så jag kommer nog stanna hemma så länge som möjligt för att vila och sen baar komma till reiningen.

WRAS uppgift är att värna om westernridningen i Sverige och att föra ut den till intresserade av ridformen om jag förstått andemeningen i stadgarna. Vad kan då vara bättre än att stödja det evenemang som är massmedialt störst i landet? Reiningen i Globen startades genom WRAS försorg som en av det årets riksfinaler, när den som var ansvarig i styrelsen avgick valde styrelsen att lämna över ansvaret för Globen till honom privat eftersom ingen i styrelsen ansåg sig kunna klara av att handha arrangemanget. Om tävlingen nu var i farosonen har jag full förståelse för att förbundet går in med pengar för att undvika att vår största chans att visa upp westernridningen går i stöpet.
Ninni

Hur mäter man massmedialt störst :confused:
Jag tycker att det finns fler arrangemang som är väldigt stora om inte större än globen :angel:

Du skriver mycket bra och klokt, jag måste säga att jag blev glad av att läsa det även om jag inte håller med dig. :)

Själva tävlingen har aldrig varit i farosonen på grund av pengar, så mycket kan jag ju säga :smirk: :smirk:
Att flera av våra främsta ryttare inte kommer dit har helt andra förklaringar likaså avhoppen :angel:

Givetvis tycker jag att det är bra med tävlingen i globen det är inte frågan, utan frågan här var varför har WRAS valt att sponra tävlingen :confused:

Krig och avundsjuka, nej verkligen inte vad får du det ifrån. :crazy:
Jag hade ifrågasatt om SQHA eller SPHA hade sponsrat också, även om SQHA åtminstonde hade något att vinna på insatsen :angel:

jag tycker att din inställning lyser ganska klar när du skriver "en del inflytelserika personer som styr lite..."
Vad menar du, prata ur skägget :(

Jag är definitivt inte negativt inställd till vare sig WRAS eller ex SQHA, jag har engagerat mig i båda :p

Jag är den första att säga att det är Reining vi skall visa upp. Det är ju Reining som är med i ridportförbundet och som gemene man inom hästsporten kommer att se på VM och förhoppningsvis OS :d :d

Jag tycker inte att jag är en negativ person och detta är inte negativt utan bara hälsosamt ifrågasättande ;)
Bara för att man är positiv behöver man ju inte strunta i allt och förutsätta att allt blir bra.
Jag kan tycka att man gör så för sin egen bekvämlighet, att slippa angagera sig :crazy:

Hej alla! Jag är ny här och har en några frågor, Wras hemsida vart hittar ni info på den, jag tycker inte att den innehåller någon information alls, och i synnerhet inte om Reiningen på Globen. Och på Sthlm Horse Show's egen hemsida verkar de väl inte vara allt för snabb med info? För där står väl inget om t e x Per Larsson? Jag ska åka dit imorgon o kolla - hoppas det blir spännande!

Mvh LillAnna

För att komma åt den mesta infon på WRAS hemsida måste du ha ett log in. Det får du om du är medlem i en westernklubb.
Men det är helt riktigt det står ingen om globen där :smirk:

Den info som vi har har vi hittat på www.mariekarlsson.com tror jag det var (du hittar länken nästan längst upp i denna tråden)
Hennes pappa är den som arrangerar western tävlingen, därför har den sidan mest information. :idea:

Ha det nu så himla kul på Globen, hälsar en som avundsjukt får vänta till det kommer på TV. :cry:

Liknande trådar

Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
473
Senast: Anonym456
·
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 889
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 453
Senast: gullviva
·
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 519
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar