reining i globen?

Jaa, den hästen är fin!

Synd bara att svansen är så lång att den alltid backar på sin svans! :crazy:

Jag tycker att Fifi är värd en :bow: för att hon "gav" sin "Jackis" till Peter så att han kunde vara med, och red sin andra häst istället (mindre rutinerad, känsligt sto...)!!! Jag tycker de lyckades bra trots detta!!!

Red inte Peter Svarten (BH Black Magic)? Vet att Svarten har varit lite krasslig.

Resultat:
1. Anders Josefsson - Proud N Smart 142 p
2. Oliver Salzmann - Hollywood Borrego 141 p
3. Peter Ljungberg - Jacs Deduction 134 p
4. Josefine Blomqvist - Triple Kicken Jose 131 p
5. Ronny Åman - Lancer O Lena 126 p

Vad hände med de andra startande? Red resten noll?

Det enda jag blev lite förvirrad över var när Per Larsson fick 0 p och vi oinvigda förstod ingenting, och speakern säger "Han gjorde något fel" eller något sådant... Inte blev man mindre förvirrad av det :confused:

Han red på stångbett och använde sig av två händer nästan hela tiden! Man får bara rida på en hand när man har stångbett.

Nej inte vad per själv säger så spann han ett varv för mycket i ena spinnen.... men någon två hands fattning sa han aldrig något om!!!! :smirk:

Per rider med en sk romaltygel, då får man hålla änden av den med en hand, och själva tygelfattningen med den andra handen i "vanlig en-handsfattning. Man får endast hålla änden på en sådan tygel, gör man något som kan driva/korrigera hästen med den handen blir man diskad. Så han red inte med 2 händer....
Däremot gjorde han en överspin( fler varv än programmet sagt) och då får man 0 poäng.... :smirk:

Vet inte exakt varför, men svarten klarade inte av vet.kollen, eller om de nu beslöt själva att inte starta honom... Men ja, han har varit lite dålig o inte iform.
Tyckte det var SUPERSNÄLLT av Fiffi att ställa upp som hon gjorde!

Tydligen strök tysken sig och Per red en 0p-ritt som du kunnat läsa om tidigare i tråden.
Synd om Per som enl Marie Karlssons hemsida red en kanonritt och skulle kommit 3:a annars!
Inte dumt av en inkallad reserv!!
Sedan ang att Fifi lånade en häst till Peter...
Javisst ÄR det jättesnällt!
Tror inte att många andra skulle göra så i de andra ridgrenarna, typ Malin B låna ut Flippan till en som fått en halt häst?
Hurra för westernryttarnas i de flesta fall stora kamratanda!! :bump: :bump: :bump:

Nej han klarade inte vet besiktningen det blev en ombesiktning så den första gick han igenom men inte den andra vad jag har hört!!
Fiffi skall ha en eloge för det hon gjorde det finns som sagt inte många som hade gjort samma sak... Hoppas nu bara att han kan vara lika schyst tillbaka någon gång om det inträffar!!! :banana:

Liknande trådar

Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
473
Senast: Anonym456
·
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 889
Senast: monster1
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 457
Senast: gullviva
·
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 519
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar