Sv: Rehabilitering vid Fång
Men du höll ju på o laborera med tillsatt lucern. Ett kg
Mer mat... mindre mat o den fick bra mkt mer än nu. PLUS halm.
Jag vet inte riktigt vad det är som gör att du inte minns eller kan ta till dig det som skrivs, men jag provar igen.
Ja, han fick lucern, för att tillgodose proteinet, han fick även mer lucern och mindre hö för att se om det hjälpte, när misstanken var sockret i höet.
Jag blötte höet med, och laborerade en hel del just för att försöka få bort grundorsaken.
Han får MYCKET mer mat nu än då dock. Han får mkt mer protein nu med för den delen.
du skrev flera gånger att pga puls så fick den butta.
ska jag behöva leta...
Den hade inte ens en fångrand, men däremot i vintras.
Prova leta upp bilderna med fångränderna från då? Så kommer nog minnet tillbaka.
Och japps, när buttan sattes ut så första tecknet var att pulsen ökade, sen ökade av symptomen (rörde sig sämre, mer ont etc). Så efter första försöket att sätta ut buttan beordrade veterinären att om han reagerade med ökade symptom, oavsett vilket, så på med buttan igen. Och eftersom pulsen tack och lov kom innan e andra, gick det mycket bra att gå på det - och bespara honom att få mer ont, bli stapplig osv. Jag vet inte vad du ser för problem med det? Jag skulle göra likadant igen. Han var dessutom INTE symptomfri på annat än boxunderlag ens med butta.
Även min travade självmant på gången dock, men det säger inte mycket mer än att han är en tålig sak.
Varför inte bara inse att det finns mer än ett 'rätt sätt', och istället glädjas åt att både min, din och bettys är återställda, smala och fångfria? Varför är det så viktigt för dig att de ska bli det på det sätt DU anser är rätt? Huvudsaken är ju ändå att de blir bra.
Sen att jämföra din, och andras, är lite som att jämföra folks förkylningar. Min förkylning gick över på 1 v med echinagard, det innebär varken att alla förkylningar gör det, eller att echinagard hjälper alla som är förkylda. T ex.