Fortfarande undrar jag om djävulsklon gav i samråd med veterinär? Hur visste du vilken dos du skulle ge? Jag är
väl medveten om att NSAID-preparat har både smärtlindrande och antiinflammatoriska egenskaper förresten...
Ja... en gång till!
Varför skulle det INTE ha samma biverkningar? Om djävulsklo har samma positiva egenskaper som konstgjorda NSAID-preparat, men ingen av de negativa, tror du inte då att man hade använt sig av djävulsklo i stället för, t.ex., butta då?
Men det har inte alls samma effekt eller börjar verka per omgående, därav..
Det var precis lika illa för min egen lilla shettis där inte symtomen ville ge sig. Hon fick butta alldeles för länge i mitt tycke, och jag var orolig konstant för hennes mage, men det var trots allt i samråd med klinikveterinär... Och i en kontrollerad dos, vilket jag har svårt för att tro att djävulsklo kan vara... Om det är AW hästs du menar så tror jag att det var samma för henne, dvs att hästen fick medicin enligt veterinärs rekommendationer.
Som jag fattade var den obekväm- inte bara pulssymptom
Jag hade inte min shettis ute och testade dagligen.
Min veterinär avrådde mig den första tiden från att ens ta ut mina hästar i gången vid mockning. Alltså gjorde jag inte det. Det räckte så väl att se hur shettisen blev sämre ett par dagar efter att vi försökte ta bort buttan - hon var alltså inte bekväm och smärtlindrad på box. Jag antar förresten att det är min häst du diskuterar eftersom du riktar ditt inlägg till mig? Men en gjorde just så..
Nej det var inte riktat till dig- bara ett exempel...men en annan gjorde just så..Helt generellt tycker jag att man ska vara VÄLDIGT försiktig med örter och diverse preparat, och speciellt till fånghästar. Jag tycker också att man ska rådgöra med veterinär innan man börjar på något preparat. Men det kan man ju ha olika åsikter om förstås.