Regnvatten!!?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Regnvatten!!?!

Vi får "ingifta" dom.
Det gäller ju att ha ett beroende.
Lite småsmuttandes på regnvattenstunnorna tycker jag verkar ganska lamt! :eek: :D

Ja det här duger ju inte! :cool:
Dax för uppsträckning i RV-leden! :devil:
Vi får helt enkelt erkänna vårt ansvar och utbilda dom bättre i RV-nyttjande... :devil:

wrangler skrev:
Du har rätt! :mad:

Regnvatten-wannabies.... :smirk: pallar inte trycket!
Oj oj oj, jag fick bara ihop en knapp liter i går. Började smutta vid 19.00 och gissa vad! Slocknade redan straxt efter 21.00, tror att regnvatten behöver en ganska lång tillvänjning, ska göra ett nytt försök i kväll. Tyvärr har vi fortfarande fruset här men SMHI har lovat REGN i morgon:banana: .
//marti

wrangler skrev:
Ja det här duger ju inte! :cool:
Dax för uppsträckning i RV-leden! :devil:
Vi får helt enkelt erkänna vårt ansvar och utbilda dom bättre i RV-nyttjande... :devil:
Åh, kunde inte delta här igårkväll...var och tränade HÅRT...men gissa vad jag hade i vattenflaskan:angel: ...Ikväll är jag med efter jag jobbat hästarna;)...:cool:

I Australien där jag har en del vänner som har hästar samlar man regnvatten i stora cisterner och dricker av både själv och ger till hästarna. Kanske är det mindre utsläpp och gifter där? Nåväl, de har faktiskt inget annat val eftersom grundvattnet tar slut emellanåt pga torkan. Men det verkar inte som om någon dött av det ännu....så jag skulle inte tveka att ge mina hästar regnvatten, så länge det var fräscht.

Smyger in här och tittar till läget...har alla ankrat redan:confused: ...smyger ut igen för att jobba med hästarna...återkommer lite senare:cool:

Jag ska ut till stallet och fylla på karafferna :idea:
Återkommer innan ni vet ordet av.

Där ser ni! I Australien samlar dom regnvatten i cisterner!!! Hoppet om mänskligheten finns kvar!

*räknar på cisternbygge*

Ankrat!? Är du helt gaaalen männska?! :eek:

Pirajor måste väl förresten trivas i regnvatten? :smirk:

*blub,blub,blub*

En Gigantisk Tratt på alla taken bara som leder ner till kranar så man har fri tillgång i alla rum :idea:
*har redan bett om kostnadsförslag*

Shit va smart! :D

Ska genast sätta killen som lägger mitt tak här nu på att fixa till nåt! :banana: Han kommer säkert bli jätteglad och tycka att jag är ett geni!!! :angel:

Typiskt dej. Ta åt sej äran :mad:

*klurar genast ut något ännu smartare*
Men det berättar jag inte för dej! Hahahaha

Tjeeena, leeeeget?

En annan är ju tvungen att hålla låg profil under veckorna. Jag går upp kvart i fem. Så buke går inte men rv kan man ju smutta på under nätterna. Leder bara in stupröret in genom fönstret till sängen. :banana: Men så var det ju det här med tillgången. Här är det iaf torrt *suck* Varför är vintern så kall?

Okej :love:
Klart jag ska. Om jag kommer på något ännu smartare än min förra geniala plan :smirk:

Kul att du dök upp :love:

Ja vintern är jobbig. Mycke smältandes får det bli *suck*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 483
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 646
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 291
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar