Regnvatten!!?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Regnvatten!!?!

Detta är den bästa tråd jag någonsin skapat! :banana: (inte för att jag har skapat så många men...) :angel:

Och jag har verkligen fått svar på ALLA mina frågor o funderingar över regnvatten! :D

Regnvatten är skitbra!!!! :banana:

300 väldigt kloka och informativa svar! :bow:
Viva la wrangler som trådskapare!

Tack tack skulle inte klara er utan er :bow: det vet ni!
Bakom varje framgångsrik trådskapare står ett gäng hängivna regnvattenbrukare! :love: :rofl:

Nu ska jag gå o gurgla RV, natta pållarna o lägga mig med sugröret brevid hinken......

I hallen? :idea:
Sov gott och kolla över hästarna lite extra. Jag har fått droppformade utslag.......hum. :cool: Vet inte om det är regnvattnet. Men lite orolig blir man ju.

*kliar mej på diverse kroppsdelar*

Inte rädas! Säkert inget farligt som inte kan botas av ett gammalt hederligt bad i regnvatten, gärna med algerna kvar i (du vet, algbad!) :D
Klia inte! :cool:

Kokar lite rv-dekokter och skickar upp med nästa stadsbo jag fångar in och gör till gårdsslav! :devil:

Natti natti, trogna (-en?) Regnvatten anhängare! :love:

Natti :love:
*kliar lite diskret så att det knappt uppstår blodvite*

Meeeennnn.....
Missade tråden igen :cry:
Är ni bara punktvis aktiva?
Tala då om när. Tråden är ju underbart kul och jag är gärna med på en hörna.

:D :rofl: :D

Den här tråden bevakas nu noga:cool: ...*smuttar på oidentifier dryck dold i brun papperspåse*

*smyger* :cool:

Törs knappt kolla in här på dagtid....:angel:

RV-anhängarskaran växer...:banana: Mkt bra!

Vi är lite hemliga...brukar träffas här på kvällstid för att utveckla våra Regnvatten-kunskaper.... :cool:

...sshhh....har förstått det;)...men jag hinner inte kika här så mycket ikväll...men har funnits i periferin länge:smirk: ...*prassel - slurp*

Detta var det roligaste jag läst på länge!!! Återkommer till kvällen...Tyvärr är det fruset här så det finns inget regnvatten men om jag skrapar ihop lite frost :idea: från bilrutan och gräsmattan och lägger i ett glas så det smälter, får jag vara med då?
//marti

Se till att smälta mycke is. Vi snackar tunnor nu alltså.
Vi är ytterst törstiga här. :eek: hick :eek:

Åh, regnvatten använder jag till det mesta! Hästar, ankor, tvätta bilen, vattna växter, skura stövlar.... Försöker få en kompis att skölja sitt hår med det också, för hon har salt i sitt brunnsvatten!

Heja regnvatten!

oh, det är lugnt...har haft mycket nederbörd här sista tiden:p ...*trodde aldrig att jag skulle se det som positivt*:crazy: :angel: :cool:

Jag ska ut och leta tunnor nu. Måste se till att vara laddad inför kvällens fylleslag. Hoppas vi ses då. :D

*raglar iväg från datorn*

Ingen här? :cry:

Jag som har ägnat större delen av dagen åt att slanga varenda upptinad vattenpöl i bygden, forslat tunnor, druckit med sugrör från hovavtryck och hjulspår.

Jag är tankad och redo! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 483
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 646
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 291
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar