Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här, blommor o jordgubbar ligger nu ned, tomater o chili inställt under takLugna ner er lite va, det vräker ner och slår sönder mina blommor!
Ja det drog igång med rejäla skurar här sen, så jag fick regn jag med. Idag var det omvänd psykologi som var tricket, det började regna 5 minuter efter att jag tagit in tvätten!Verkar ha gått från Kristianstad och över till Malmö, vad jag kan se på kartan
Men här, precis norr om Hörby, är det helt mörkt på himlen fortfarande och blåser ordentligt. Riktigt ruggit!
Och jag har om inte dansat, så sjungit mig igenom 6 veckor på jobbet: tydligen är Hej, sa Petronella ifrån plaskeby. Det är dags att fälla upp sitt paraply... min lilla gnolstrof när jag går och pysslar utom hörhåll(?). Till slut blev det manifesterat.Visa bifogad fil 122643
ÄNTLIGEN har det regnat ett helt dygn i Gävle! Allt har delat sig och blåst förbi. Regn, åska och what not. Inte ens ett moln så långt ögat kan nå.
Har tom missat regnen i Sandviken trots att jag jobbar där.
Men nu jävlar är det dags att byta batteri på paraplyt! Känner mig som Skalman med batteridrivet paraply. Chefigt!
Ute i min hage idag så var det torrt bara några cm under ytan men det är sandmark.Tog ett spadtag i landet. Ca 25 cm ner var det torrt. Så det får gärna komma mer regn. Lugnt och stilla regn
Det är sandås under hos mig också men landet har fått ohemula mängder av grannens hästgödsel (endast från de hästarna som sprungit flest miljoner ) så mullhalten är högre.Ute i min hage idag så var det torrt bara några cm under ytan men det är sandmark.
Förhoppningsvis så kommer de utlovade regnen under veckan.