Regnbyxor med hängslen

J

jonna99

kan man ha det i skolan, vi ska köpa nya till dottern nu och hon vill ha det. Kan väl tycka att hon är lite för stor för det och att det ansers lite barnsligt, vill ju inte att hon skall bli mobbad.
 
Sv: Regnbyxor med hängslen

Min 9-åring skulle nog vägra att sätta på sig hängselbyxor numera. Han har ett regnställ med vanliga överdragsbyxor (vilket jag tror de flesta i hans klass har).
 
Sv: Regnbyxor med hängslen

Min 9-åring skulle nog vägra att sätta på sig hängselbyxor numera. Han har ett regnställ med vanliga överdragsbyxor (vilket jag tror de flesta i hans klass har).
Vet inte hur man skall göra eftersom hon själv vill ha det, vet att en del i klassen har med hängslen.
 
Sv: Regnbyxor med hängslen

Vill hon ha ett med hängslen så låt henne ha ett md hängslen. Ser inte riktigt problemet?
 
Sv: Regnbyxor med hängslen

Jag förstår inte problemet. Om hon vill ha ett par regnbyxor med hängslem så kan hon väl ha det? Man kan ju inte kränka barnet genom att tala om att hon inte får ha det hon vill ha på sig eftersom det kan uppfattas som "täntigt" eller att hon kan bli retad i skolan för det? Herregud. Det är ju som att säga "du och din smak duger inte".

Man kan inte skydda sina barn från allt. Jag har svårt att tänka mig att hon skulle bli retad för att hon har hängslebyxor, men skulle situationen uppstå är det ju något man får ta tag i då. Både pedagoger och föräldrar, för då finns det ett problem!

//julia
 
Sv: Regnbyxor med hängslen

Om du hindrar henne från att ha ett par byxor med hänglsen så säger ju du i och med det att det är "fel" med sådanna byxor. Du kränker hennes vilja och tyckte. Och vill det sig riktigt illa så blir det hon som mobbar andra som har hängslebyxor.
Då hon genom ditt handlande fått lära sig att det är töntigt med dessa byxor.

Om det dessutom finns andra i klassen som har hängslen på byxorna så vart är problemet???:confused:
 
Sv: Regnbyxor med hängslen

Kan tillägga att mitt barn själv sade ifrån när han inte ville ha hängslen på regnbyxorna längre, det var inte vi föräldrar som sade ifrån.
 
Sv: Regnbyxor med hängslen

Jag har också overall i stallet. Och där är jag ju varje dag. Visar mig ofta i affären iklädd min käcka (:angel:) overall.
 
Sv: Regnbyxor med hängslen

Inte en chans att få på en tjej hängslebrallor då inte. Det går dessutom mycket bättre med andra som bara är hälften så krångliga.


Men hon VILL ju ha hänglsebyxor.


TS:
jag ser inte riktigt problemet, hon vill ju själv ha dem.
 
Sv: Regnbyxor med hängslen

Om du hindrar henne från att ha ett par byxor med hänglsen så säger ju du i och med det att det är "fel" med sådanna byxor. Du kränker hennes vilja och tyckte. Och vill det sig riktigt illa så blir det hon som mobbar andra som har hängslebyxor.
Då hon genom ditt handlande fått lära sig att det är töntigt med dessa byxor.

Om det dessutom finns andra i klassen som har hängslen på byxorna så vart är problemet???:confused:

Du har nog helt rätt i vad du säger, det får nog bli så.
 
Sv: Regnbyxor med hängslen

Inte en chans att få på en tjej hängslebrallor då inte. Det går dessutom mycket bättre med andra som bara är hälften så krångliga.
Men om hon vill själv så borde det nog gå.
:)
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 140
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 609
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
1 596
Senast: Tilly_85
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp