Regler för hästlastbil?

95johsv

Trådstartare
Vilka regler och lagar måste man tänka på om man ska bygga om en lätt lastbil till häst lastbil? Har själva bilen men vill göra rätt från början. Har fått tips på hur det kan se ut men vad är helt enkelt måsten? Oerhört tacksam för hjälp! :bow:

Sv: Regler för hästlastbil?

Nu vet jag inte hur lagarna sager i Sverige, men nagonting som ar ett maste for att dina hastar ska ma bra ar bra ventilation. En lastbil blir mycket varmare an en karra, sa ventilationen ar a och o.
For att gora lastbilen mycket enklare att hantera hade jag satt pa en hydralisk ramp. Det kostar kanske nagon tusenlapp mer, men det ar vart vartenda ore. Sjalv hade jag aldrig klarat av min lastbil om jag var ensam, utan att ha elektrisk ramp. Den ar vard sin vikt i guld!!
Om du bygger lastbilen for dej sjalv, sa spendera garna de fa extra kronorna och fa den precis som du vill, men kom ihag att du kanske maste salja lastbilen nagon gang i framtiden, sa bygg den sa att andra manniskor gillar den ocksa.

Nar vi byggde om varan lastbil kopte jag mycket fran www.husvagns-svensson.se
Det blev billigare att kopa kranar mm fran Sverige, an vad det var har pa Irland, Dessutom var de mycket hjalpsamma att ha att gora med.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 133
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar