Regler för bett

C

Contezza

Har en kompis som går i 9:an dvs hon är 15 år som har gjort Grönt kort idag.
Jag tog mitt 98 och på den tiden så fick man inte såna frågor.
Det var en fråga angående bett.
Vilka bett får ponny använda och vilka får häst använda?
Vad jag vet så får väl både ponny och häst använda två,tredelat samt hackamore eller har jag fel där?
Sen så vet jag faktist inte nå mera.

Tycker att man skall få göra om grönt kort efter fem-tio år eftersom reglerna och proven ändras ju hela tiden.
Har ej varit ute och tävlat nånting så det gäller att plugga om man skall ut och tävla nått.

Sv: Regler för bett

Grönt kort proven ska i första hand gå ut på att lära sig slå i TR. Så svaren till frågorna är det meningen att man ska hitta genom att slå i dom.

Jo jag har förståt det själv oxå.
Men eftersom jag inte har tr här så frågar jag.

vilken gren menar du?

om det är hoppning så är det fritt på häst, men ponny får ha 2- samt 3delat, pelham m delta, pessoa, ponnyhackamore, d-ringsbett, kimblewick tror jag samt kanske ngt mer

i dressyr finns regler både för häst och ponny, vet inte exakt eftersom jag inte har nya dressyrTR

Tog också mitt -98 och kommer tydligt ihåg att det var en fråga om bett, så det där är nog olika.

Ullis

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
39 40 41
Svar
811
· Visningar
24 873
Senast: EZMK
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 818
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 544
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 178
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025