Registreringsbevis?

Sv: Registreringsbevis?

Lägger nosen i blöt lite...

svältföddhet kan visst ge klenvuxenhet även i ben och nos. En del är genetiskt, och ca halva "massan" foderbelagd. Detta gäller samtliga raser. Dvs halva massan är genetiskt betingad, resten uppstår av fodring och motion. Sen spelar ju anölagen alltid in. Dvs grunden för framtida massivitet är ju i arvsanlagen. Däremot kan inte mankhöjden påverkas av foder, den är helt genetisk.

(och ursäktar mig till trådskaparen iom att detta inlägg inte är relevant i diskussionen)

Hur menar du massa? Massa som i skallbredd och benstomme eller massa som i fömåga att lagra fett?

Du får ursäkta mitt språk, översätter direkt från finska i skallen. Rena benstomme-massiviteten. Dvs skalle och benstomme.
Vad jag refererar som massa, är alltså hundens massivitet, inte dess hull.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 309
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 964
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 275
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 902
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar