Registreringsbevis?

Hera

Trådstartare
Brorsans hund har inga papper, han har övertagit hunden som omplacering.

Hon är öronmärkt och en Rottwailer, jag misstänker att hon ev inte är renrasig eftersom hon är så himla liten.
Föräldrarna är nog iaf inte godkända för avel, även om de är rottisar...

Kan man på något sett söka rätt på om hon är registrerad och få fram papper på hunden?

Sv: Registreringsbevis?

Om hunden är reggad så kan SKK få fram stamtavlan på hunden. Ring SKK och ange hundens id-nummer.

Om du går in på www.skk.se. Väljer webbtjänster sedan ägarregister
därefter sök hundar. Skriv in numret som finns i örat och sök. Alla hundar och katter finns i det registret som är id-märkta. Står det ej reg i skk så har dom inte stamtavla.

Oki, det är nästan omöjligt att se hela nummret i örat...

Kollar upp sidan.:)

Nej! Det är bara hundar som är ägarregistrerade som finns där!! Jag lovar att min hund är reggad i SKK med stamtavla, men icke sa nicke att hon finns med där.

Däremot om ni lyckas se några siffror i örat så kan man kanske lista ut det genom Hunddata. Jag hjälper gärna till. Skriv eller PM:a de siffror ni kommer fram till om ni vill ja hjälp!

Vovven är renrasig... har varit inne i svängen en del nu och har en liknande omplacering här men denna är reggad...

samma tunna nos och spinikga ben

beror på utfodringen som valp, samt på valpens storlek o grovlek vid födslen...

har bilder om du vill jämföra

Har du Sett Tippans brors hund ???
Angående detta

"samma tunna nos och spinikga ben
beror på utfodringen som valp,"

:rofl:

Tunn nos och spinkiga ben har Inte med utfodring att göra.....

Tippan skrev:
Nej! Det är bara hundar som är ägarregistrerade som finns där!! Jag lovar att min hund är reggad i SKK med stamtavla, men icke sa nicke att hon finns med där.

Däremot om ni lyckas se några siffror i örat så kan man kanske lista ut det genom Hunddata. Jag hjälper gärna till. Skriv eller PM:a de siffror ni kommer fram till om ni vill ja hjälp!

När du id-märker en hund (ren-el blandrasig) så måste ägaren skriva på papperet som skickas till registreringen.

Är din hund tatuerad eller chipsmärkt då? Är den bara registrerad så finns det ingen anledning att den ska finnas i ägarregistret. För hittar nån din hund så kan dom ju aldrig härröra den till någon. Det är ju därför ägarregistret finns.

Hon är tatuerad i örat och jag lovar att hon är registrerad för annars skulle vi inte få tävla :p

Tippan skrev:
Hon är tatuerad i örat och jag lovar att hon är registrerad för annars skulle vi inte få tävla :p

Har du sökt på det numret som står i örat,då? Reg.nr och id.nr är ju inte riktigt samma kombination.

Tippan skrev:
Ja ja absolut! Jag har full koll ;)

Då måste nog den som tatuerade missat att skicka in pappererna eller så har dom försvunnit på vägen. Kram Carina

Nope. Inte så heller. Hon finns inte mer där och det har en annan förklaring, men den är helt naturlig :)

Tippan skrev:
Nope. Inte så heller. Hon finns inte mer där och det har en annan förklaring, men den är helt naturlig :)

Okey (inget mer om det nu) Kram

Gnist skrev:
Har du Sett Tippans brors hund ???
Angående detta

"samma tunna nos och spinikga ben
beror på utfodringen som valp,"

:rofl:

Tunn nos och spinkiga ben har Inte med utfodring att göra.....

har träffat hunden i frågan ovan...(heras alltså)
skulle gärna se tippans brors hund...

Skrev inte att alla hundar som ser ut så beror på det...

Vet lite mer om den ovan och att min hund blivit utfodrad med billigt Ica-vuxenfoder som valp, samt svulten...

sen finns det grenat i rottis-släktet som är lättare i typen...

men efter att ha sett hennes mamma, pappa och halvsyskon så skulle inte min blivit så lätt egentligen...

Inte ens svält ger spinkiga nosar och tunna ben..
Däremot kan det göra att hunden inte blir fullstor i kroppen..

Brorsans hund har inga riktiga "godkända" föräldrar, det är jag nästan säker på. Vill minnas att killen sa det när brorsans fd flickvän hämtade hunden. Altså är hon inte renrasig. Jag är inte ens säker på att föräldrarna är bara rottwailers, utan jag misstänker en blandning...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 309
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 964
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 275
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 902
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar