Registrerings frågor...

S

silca

Hej.. är ny inom det renrasiga....

Är så att jag har köpt en liten paint kille... mamman är paint och pappan quarter... (den lille är skäck)
Kan jag ändå bara registrera honom som paint?? tänkte på den nya regeln om att det får finnas två färgade quartrar nu me...

tacksam för alla svar jag kan få inom detta området...

Sv: Registrerings frågor...

kan bara regga quarter om båda föräldrarna är quarter

(eller appendix, om ena föräldern är appendix/fullblod), som kan klassas om till quarter med tillräckliga egna tävlingsmeriter.

Så eftersom du har en paint-mamma kan han aldrig bli reggad som quarter.

Eftersom AQHA släppt på vit-regeln, så kan en häst bli reggad som både paint och quarter. Om den inte har tilllräckligt med vitt, så får den ändå inte tävla i paint-klasserna, utan bara i paint-breedingstock. Är inte expert på paint, så fler kan säkert komplettera detta svar!...

(eller appendix, om ena föräldern är appendix/fullblod), som kan klassas om till quarter med tillräckliga egna tävlingsmeriter.

Eftersom AQHA släppt på vit-regeln, så kan en häst bli reggad som både paint och quarter. Om den inte har tilllräckligt med vitt, så får den ändå inte tävla i paint-klasserna, utan bara i paint-breedingstock. Är inte expert på paint, så fler kan säkert komplettera detta svar!...

så om jag har förstått det rätt så kan du enast dubbel regga en häst som är ren quarter fast fläckig då???

var just det med dubbel reggning jag var osäker på....

tusen tack för svaren...

Shit vad lurigt :D

så om jag har förstått det rätt så kan du enast dubbel regga en häst som är ren quarter fast fläckig då???

var just det med dubbel reggning jag var osäker på....

tusen tack för svaren...

Nej det räcker inte heller. En av föräldrarna måste vara registrerad paint -alltså dubbelregistrerad-för att man ska få regga fölet som paint.

Iom att AQHA tog bort regeln om för mkt vitt så bestämde APHA att för att får egistrera en paint så krävs att monst en förälder är registrerad i APHA.

Så en crop-out (en fläckig fölunge med två quarterföräldrar) kan enbart reggas som quarter. Såvida inenågon av föäldrarna är dubbelreggade redan,då kan man dubbelregga fölet också.

I ditt fall kan du bara regga som paint.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 836
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 328
Senast: lizzie
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 641
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka