Registrerings bevis

Smurfmodesty

Trådstartare
Jag undrar om ni vet om det kostar något att få ut ett nytt registreringsbevis på hästen?
När jag köpte mitt varmblod så gjorde vi ägarbytes registrering på STC, men fick aldrig med Registreringsbeviset från förra ägaren.

Kan du inte bara kontakta förra ägaren och be denne skicka regbeviset? Är du hundra säker på att ett ägaraskifte har gjorts? Har du fått hem några nya ägarpapper tex? Du kan ju kolla på ATGs sida om du är osäker, där står vem som äger hästen (sök sportinfo o skriv in namnet på hästen). Om allt jag skrev redan är gjort eller inte är aktuellt så kan du ju bortse från mitt svar! :)

Jodå ägarbytet är klart, och STC´s hemsida blev uppdaterad och jag har betalt för det hela.
Det är bara reg. beviset jag undrar över.

Har haft samma problem när jag köpte mitt fbl, reg.beviset hade kommit bort nånstans på vägen. Hon var registrerad i SGC eftersom hon eg skulle ut på banorna. Har kollat i gamla papper o det kostade bara 125:- att få ut en kopia från SGC, men varje förbund har ju egna avgifter... När jag sedan reggade henne i ASVH för att få henne stamboksförd gick detta på 300:-

Enda sättet att veta säkert är väl att ta kontakt med ditt förbund, dvs STC. Ev finns det info om detta på deras hemsida.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: WildHorse
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 218
Senast: lirco11
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 489
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar