Registrering

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Moatje
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 748
M

Moatje

Hej undrar om man kan reg. en Parson Jack Rusell vars mamma inte är reg. men pappan är det. Och om man kan det hur går man till väga? Vill alltså ha honom som godkänd Parson. Är inte så insatt i va allt heter men jag hoppas att någon förstår vad det är jag vill me min hund. :)
Mvh Malin

Jag är inte 100 % säker, men tror att Parson-stamboken numera är stängd och att en hund således måste ha två registrerade föräldrar för att få registreras själv.

Anneli

Är såväl mamman som pappan parson russell eller är den icke SKK-registrerade mamman någon annan variant av russell? Nej, i dagsläget är parsons stambok stängd, det är mycket komplicerat att registrera in om det ens går. Det talas dock om att öppna för mönstringar under en period framöver, du får väl hålla utkik efter det...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 970
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
847
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 310
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 538
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Tandproblem på båda katterna
  • Mellanpudel