Registrera kennelnamn

Miiip

Trådstartare
Någon som vet hur mycket det kostar? Vad som krävs? Och sen vart man kan kolla om namnet man tänkt ta redan finns?

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Du ska kontakta SKK. De har två blanketter för ifyllnad, som du hittar här=blankett 1 och här=blankett 2. Där får du bla. fylla i dina önskemål på namn, och sedan kollar SKK i övriga Sverige så att namnet inte redan är upptaget. Om det inte är upptaget så går kollen vidare i övriga FCI-länder (den internationella kennelunionen) så att det inte finns där. Sedan publiceras det i Hundsport så att folk har möjlighet att protestera. Därefter är det hela klart (om ingen protesterar alltså)!

Kostnaden för detta under år 2003 är 2000:-.

I korta drag är det som krävs att du känner till SKK's grundregler och att du följer dessa. Dessa regler hittar du här. Du måste också ha fyllt 18 år och naturligtvis vara medlem i SKK.

Okej. Fanns en hel del att göra alltså. (Inte för att jag trodde att det skulle gå fort) Hade nästan tänkt att ge det i julklapp till mamma, men man kanske kan bidra med en slant och alla papper istället :idea:

Tack för hjälpen i alla fall.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 930
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 808
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 800
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 964
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna