reg. Nummer?

Reykur

Trådstartare
Hur ser ett reg nummer ut? på en häst som är importerad?
Tycker att reykurs ser så konstigt ut.. Med bokstäver i mitten och allt möjligt..
Har siffrorna/bokstäverna någon betydelse?
Hur ser ett typiskt isländsk/svenskt nr, ut?

Min islandsfödda pålle har nummer som börjar med IS, följt av året han är född 1996, följt av ytterligare sex siffror.

Gick in på din hemsida för att kolla din pålles nummer, det ser väl ganska normalt ut?
Upptäckte dessutom att han stammar från Vallanesi i Seyluhreppur, det vet jag var det är för jag har jobbat på granngården :)

reg nummret som jag hittade på world fengur är det med Is i början.. På papprena är det typ en massa sifftror, sträck och AE i.. :confused:

:confused: :confused: :confused:
är det ett vanligt hästpass eller någon annan variant? Gjort på island eller i sverige?

på köte kontrektet står det:
Islandshästen Reykur frá ytri-kóngsbakka reg nr 92.1.37-220/ae-272 13469 :confused:

reg nr 92.1.37-220/ae-272 13469

AE 272 är ett import nr, som hästen hade med sig när den anlände till Svergie. Men titta på ditt regbevis, så finner du det riktiga numret i höger hörn och det börjar på IS.

Hästpass på första sidan och passport number.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
807
Senast: Tuvstarr
·
Dressyr HELT teoretiskt resonemang med några konstiga funderingar 😀 Och kasta in era tankar med, hur ni tror det ser ut, upplevs och är. Man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
13 219
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 917
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama