A
Alazan
Sv: Reflexer
Håller med dig! Brukar rida i mina vägverks kläder även i dagsljus, väldigt bra nu på vintern när det kan vara lite disigt.
Min pannlampa har både hel- och halvljus, något jag verkligen kan rekomendera! Om det kommer en bil som inte reagerar så kan man blinka på dem så att de hajjar till. Väldigt bra om det har hänt en olycka också.
Lucsy skrev:När jag rider i mörker har jag benreflexer på pållen, ibland reflexländtäcke, pannlampa, tränsreflexer samt min eminenta reflexjacka...denna jacka har jag på mig även om jag rider i dagsljus, eftersom jag tror det skärper uppmärksamheten hos bilister om man syns en stund innan de kör om mig och därmed hinner sakta farten. Sedan finns det ju idioter som struntar i om det är ryttare eller andra på vägen förstås![]()
Pannlampan i mörker är ju också bra, dels för att se själv framåt, men också göra bilisterna uppmärksamma på att "Här är det något framför"![]()
Håller med dig! Brukar rida i mina vägverks kläder även i dagsljus, väldigt bra nu på vintern när det kan vara lite disigt.
Min pannlampa har både hel- och halvljus, något jag verkligen kan rekomendera! Om det kommer en bil som inte reagerar så kan man blinka på dem så att de hajjar till. Väldigt bra om det har hänt en olycka också.