Reflexdax!

Rosett

Trådstartare
Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma.
Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag har iaf en som inte ens är använd + flera använda som legat och kanske blivit repiga.
Ska hänga dem i badrummet (mörkt såklart) och testa dem med en ficklampa,
Har några vanliga hårda och kanske två mjuka + en snapreflex (som är för kort för benen.

Vad har ni för reflexer? Har ni börjat använda dem än?

Nån som kan ge tips på lång snapreflex för ben?
 
Jag använder en reflexjacka på kvällarna. Och ibland vanliga band runt benen. Har testat med ljus för tycker det är lite fräsigt men min häst tycker den är skitkonstig så använder inte den så mycket 😂
 
Jag använder ett elastiskt band med kardborrefäste från Clas Olsson när det inte går att ha snapreflex.
Dvs. nästan alltid på benen och även på armarna när jag har kläder som blir för tjocka. Fördel att det går att sätta både ovanför och nedanför vaden beroende på vad man har för kläder och att de kan fungera även utanpå bylsiga täckkläder. I praktiken har jag ett par uppsättningar som är inställda på olika storlek, istället för att hålla på och justera om dem.
Tycker att CO har ett bra utbud av reflexer som fungerar bra. Köpte en snarlik på annat ställe och på den klarade reflexmaterialet inte att töjas med resåren över tid.
 
Jag ska börja jobba i varselkläder (klass 1) jag räknar med att detta räcker... :rofl:

Till hästen köpet jag alltid nya benreflexer varje år och pensionerar de som är mer än 2 år. Brösta, tygelreflexer, ländtäcke osv testar jag (typ som ts) och utgår från resultatet).
 
Jag har reflexjacka, eller reflexväst beroende på vad det är för väder. Har satt nya batterier i hundens orbiloc-lampa så nu lyser hon skarpt. Bara cykellyset kvar att kontrollera här :)
 
När jag satt i bilen häromkvällen så var det en person på gc-banan en bra bit till höger om bilvägen (bred gräsremsa och träd mellan) som hade en reflexjacka. Herrejösses så bra den personen syntes, på så otroligt långt avstånd. När jag tittade noga så noterade jag att det visst var ganska många människor på den vägen, men bara en som syntes tydligt. Så eh. Ja, helt klart reflexdags!

Själv är jag tyvärr dålig på att ha reflexer, men jag försöker komma ihåg att ha en reflexväst på mig. De är ju dessutom lätta att vika ihop och ha i fickan om man inte vill ha den på sig under dygnet ljusa timmar när man ska iväg någonstans. Annars har jag mest reflexer på hundarna, och tänker att om de syns så förstår man att det är en människa i andra änden av kopplet också :o

Jag är väldigt mycket för att ha kläder med reflex annars, sådär så att man inte behöver tänka på att sätta på sig reflexer. Jag har några reflexvantar och vill gärna ha reflexkanter på jackor osv. Synd att det inte är så vanligt.
 
Jag har alltid reflexväst (eller jacka på vintern) när jag rider oavsett årstid. Märker att det uppskattas.

Näe jag har vanliga kläder är det framförallt såna där snapband jag använder. Har hängande på väskan och flyttar över på mig vid behov.
 
På vintern har jag reflexjacka. Sedan den införskaffades tas den på tidigare än med vanliga jackan. Hela förra veckan hade jag reflexväst på mig till jobbet.
 
Smått OT.
Jag funderar på om det finns reflexvästar att köpa i typ storpack nånstans. Funderar på att ha i bilen så att jag kan "kasta" dem på folk som inte syns i trafiken...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 954
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 725
Senast: __sofia__
·
Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 308
Kropp & Själ Jag har insett att jag börjar se sleten ut. År av sömnbrist, anemi och värk i kroppen börjar ta ut sin rätt. Speciellt runt ögonen, jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 766
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp