Referenser

MsSleepalot

Trådstartare
Om man t.ex. ska köpa häst och ägaren till hästen vill ha referenser på mig, hur fixar man det då? Ska man ringa tränaren/tränarna jag tränat för och dom ska skriva ner på ett papper om mig och skicka eller ska hästägaren och tränaren talas vid eller hur går det till?

Sv: Referenser

Hejsan!
Jag har gjort så att jag har först frågat tränaren om det är ok att lämna honom/henne som referens.
Sen har jag sagt till den som vill ha referens vilka tränare jag har tränat för, och att det går bra att ringa till dem och höra.

Jag skulle känna att det känns tryggare som säljare/ägare (om jag skulle sälja/låna ut häst att ringa och prata med någon, än ett papper, som är nedskrivet allt bra om denna person och endast det bra. och kanske inte så detaljerat som jag skulle vilja veta...

:smirk:

Jag hänger på din tråd lite och frågar.

Om man inte tränar för någon då för tillfället. Vad gör man då?

Du kan ju ange en refterens som vet hur du är i ridning, hantering, kunskaper mm.
Men det ska ju vara någon som säljaren tror är trovärid i sina uttalanden, och inte är tex förälder eller syskon till dig, för då är det ju lätt hänt att denna talar lite väl gott om dig, och visst det kanske inte är fel, men men....

Ett exempel kan ju vara någon som du hjälpt till med ridning och övrig stallskötsel.

Om du har haft en tränare som kommer ihåg dig så ring och hör om det är ok att du anger denna som referens.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 175
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 747
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 123
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka